شهرخودرو این فصل قهرمان بازی زیبا در لیگ برتر شد و بدون شک امین قاسمی نژاد در این تیم نگین خوش رنگی بود که با درخشش خود همه چشم‌ها را خیره کرد. وقتی خلعتبری رفت ته دل همه لرزید که گل‌محمدی بدون او چگونه بر حریفان خواهد تاخت.

در «شهرخودرو» حرفه‌ای زندگی کردیم

امیر سلطان پور/

شهرخودرو این فصل قهرمان بازی زیبا در لیگ برتر شد و بدون شک امین قاسمی نژاد در این تیم نگین خوش رنگی بود که با درخشش خود همه چشم‌ها را خیره کرد. وقتی خلعتبری رفت ته دل همه لرزید که گل‌محمدی بدون او چگونه بر حریفان خواهد تاخت. اما سرمربی شهرخودرو می‌دانست که با امین قاسمی نژاد می‌تواند دمار از روزگار همه تیم‌ها درآورد. او اگرچه کمی دیر در لیگ برتر چهره شد اما نشان داد که قابلیت‌های فنی بالایی دارد که دراین سن هم می‌تواند دهان هر سرمربی را آب اندازد.  امین در حالی که بیشتر فصل را به عنوان وینگر به میدان رفت اما موفق شد 10 گل بزند و پنج پاس گل دهد. در استادیوم امام رضا(ع) او هر وقت پا به توپ شد تماشاگران نیم خیز شدند و بوی گل در استادیوم پخش شد.

*به اعتقاد خیلی‌ها امین قاسمی‌نژاد بهترین بازیکن لیگ بود. خودت از عملکردت راضی بودی؟

تمام تلاشم را کردم تا بازیکن تأثیرگذاری برای تیمم باشم. اگر موفقیتی هم بدست آوردم حاصل کار تیمی همه بچه‌ها بود.

*کار کردن با گل محمدی چطور بود؟

من با آقا یحیی فضای جدیدی را تجربه کردم و خیلی چیزها آموختم. ایشان از من در پست وینگر استفاده می‌کردند و البته به من آزادی عمل خوبی برای شرکت در حملات می‌دادند.

*به همین دلیل با 10 گل بهترین گلزن تیمت شدی؟

در تیم ما یونس شاکری هم 10 گل زده است که به او تبریک می‌گویم. هر وقت کارمان گره خورد او گلزنی کرد. با این حال به عنوان وینگر فکر می‌کنم تعداد گل‌هایم قابل قبول بود. امسال وینگر چپ بازی می‌کردم و در یکی، دو بازی از دقیقه 85 به بعد مهاجم شدم که در بازی با صنعت‌ نفت آبادان در همان دقایق گل زدم، در بازی با استقلال خوزستان هم دقیقه 90 به بعد توانستم گل بزنم. امسال 10 گل زدم و 5پنج پاس گل دادم. یک پنالتی هم در لیگ برتر گرفتم. در جام حذفی هم سه پاس گل دادم که یکی جلو پرسپولیس بود و دوتا هم مقابل ذوب‌آهن اصفهان.

*به قهرمانی خیلی نزدیک شده بودید.

بله. خیلی حیف شد واقعاً. حسرتش بر دلمان ماند. تا هفته‌های آخر مدعی بودیم و اگر کمبود بازیکن نبود و تمرکز بیشتری داشتیم می‌توانستیم جام را به مشهد بیاوریم. فقط یکی دو بازی اگر توپ‌هایمان گل می‌شد از کورس عقب نمی‌ماندیم.در بازی با سپاهان در مشهد واقعاً دروازه پیام نیازمند طلسم شده بود. هر چه می‌زدیم گل نمی‌شد. آقای قلعه نویی گفت که هیچ تیمی مثل ما آن‌ها را اذیت نکرده بود. اگر آن بازی را می‌بردیم به قهرمانی خیلی نزدیک می‌شدیم. در جام حذفی هم مقابل پرسپولیس واقعاً بدشانس بودیم و پنالتی‌ها گل نشد.

*به نظرت کدام بازیکنان این فصل در تیم شما جزو بهترین‌ها بودند؟

موفقیت ما حاصل یک کار تیمی بود که همه بچه‌ها در آن نقش داشتند. نمی‌توان اسم شخص خاصی را بیاورم. همه بچه‌ها برای رسیدن به هدفمان واقعاً هم خوب زندگی کردند و هم خوب بازی کردند.

*یعنی چه خوب زندگی کردند؟

منظورم این است که حرفه‌ای زندگی کردند. به موقع تمرین می‌کردند و به موقع می‌خوابیدند و استراحت می‌کردند.توی هتل ما همه ساعت 10 خواب بودند. به همین دلیل هم بود که کمترین مصدومیت و حاشیه را در تیم داشتیم.

در کنار بدنسازی خیلی خوب، زندگی شخصی و حرفه‌ای بازیکن هم خیلی روی آمادگی بدنی و بحث مصدوم نشدن، تأثیرگذار است. رفاقت بین کادرفنی و بازیکنان هم عامل دیگری برای موفقیت بود.

*تو به جز رفقای خوبی که در تیم داشتی پسرعمویت هم کنارت بازی می‌کرد. نقش محمد در موفقیت تو و تیم چقدر بود؟

ما پسر عمه و پسر دایی هستیم که پدرهایمان هم با هم پسرعمو هستند.من و محمد این فصل خیلی با هم هماهنگ بودیم و من برای او هم خیلی خوشحالم که با درخشش در شهرخودرو مزد زحماتش را گرفت. محمد آینده خوبی دارد و من مطمئنم که بزودی خیلی بیشتر از او خواهید شنید. خدا را شکر فصل گذشته هر دوتوانستیم خوب کار کنیم.

*برای فصل بعد هم می‌خواهی در مشهد بمانی؟

قراردادم تمام شده و هنوز صحبتی در این مورد با باشگاه انجام ندادم. باشگاه هم منتظر لیست ورودی و خروجی آقا یحیی است . باید ببینم خواست خدا چه چیزی است. اگر توانستم در مشهد بمانم با تمام قدرت و بهتر از قبل کار می‌کنم اما اگر هم باشگاه نخواست و نماندم، برای تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

*حالا که گل محمدی قراردادش را تمدید کرده بعید است تو را نخواهد. تو بهترین بازیکنش بودی.

قرارداد آقای گل‌محمدی به مدت دوفصل دیگر تمدید شد که واقعاً خوشحال شدیم. نگه داشتن آقای گل‌محمدی بهترین کار بود که هم هواداران را خوشحال کرد و هم کل تیم را. ایشان شخصیت منحصربه فردی دارند که برای همه قابل احترام و دوست داشتنی هستند. من تابع تصمیم ایشان هستم.

*می‌خواهیم نظرت را در مورد اتفاقات سال قبل در شهرخودرو بدانیم. تغییر مدیریت و روزهای بلاتکلیفی چگونه گذشت؟

من باید قبل از هر چیز از آقای حمیداوی که ناجی تیم شد، تشکر کنم. من و یکی، دو بازیکن دیگر در نیم فصل، حق فسخ داشتیم و می‌توانستیم جدا شویم. در آن زمان اوضاع خوب نبود و کسی نمی‌آمد دور و بر تیم. وضعیت بدی بود اما نتایج خوبی می‌گرفتیم تا اینکه آقای حمیداوی تیم را گرفت و همه چیز خوب شد. من معتقدم اگر همین تیم با همین مدیریت حفظ شود سال بعد اگر به آسیا برویم نتایج آبرومندی می‌گیریم و در لیگ هم مدعی درجه یک باقی می‌مانیم.

*با توجه به حضور سرمربی جدید تیم ملی به ملی پوش شدن امیدواری؟

آرزوی هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی است. زمان کی روش این شانس را نداشتم که دعوت شوم. اما حالا همه چیز برای همه بازیکنان از نو شروع می‌شود و من این شانس را دارم که با عملکرد بهتری بتوانم درهای تیم ملی را به روی خودم باز کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.