رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به نشست اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از معامله قرن گفت حل مسئله فلسطین فقط از راه سیاسی ممکن است.

محمود عباس: معامله قرن به جهنم واصل خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح برگزاری نشست اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از معامله قرن گفت: هر کسی می‌خواهد مسئله فلسطین را حل کند، باید از مسئله سیاسی آغاز کند. حل مسئله فلسطین از راه سیاسی ممکن است نه از طریق فروش اوهام میلیاردی.

وی افزود: «معامله قرن یا معامله ننگ و عار، به جهنم واصل خواهد شد. این نشست اقتصادی (در بحرین) هم که برای برگزاری آن در ماه آینده (میلادی) تلاش می‌کنند، به جهنم واصل خواهد شد.»

در خبری دیگر محمود عباس در صدر یک هیئت فلسطینی در اجلاس مکه مکرمه شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از رام الله، مجدی الخالدی مشاور امور دیپلماتیک ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب در گفتگو با رادیو صدای فلسطین گفت: «محمود عباس قصد دارد در صدر هیئتی در اجلاس فوق العاده کشورهای عربی که به درخواست عربستان سعودی روز پنج شنبه آینده در شهر مکه برگزار خواهد شد، شرکت کند.»

الخالدی افزود مسئله فلسطین پرونده اصلی جدول برنامه‌های نشست مکه است و در این نشست، بر رد تمام اقداماتی که واشنگتن درباره قدس، آوارگان، شهرک سازی و بلندی‌های جولان اتخاذ کرده است، تاکید خواهد شد و محمود عباس در این نشست سخنرانی مهمی ایراد خواهد کرد.

مشاور امور دیپلماتیک محمود عباس تاکید کرد تصمیم پیشنهادی فلسطین در نشست مکه، مخالفت با طرح «معامله قرن آمریکا» و پیامدهای آن خواهد بود.

واشنگتن قصد دارد پس از پایان ماه مبارک رمضان طرح به اصطلاح صلح مشهور به معامله قرن را اعلام کند و گفته می‌شود این طرح با کمک برخی کشورهای عربی، فلسطینی‌ها را وادار خواهد کرد امتیازهای ناعادلانه‌ای به نفع اسرائیل به ویژه درباره اوضاع شهر قدس و حق بازگشت آوارگان بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.