علی مطهری گفت: حداقل کاری که دولت باید در رابطه با تأمین نیازهای معیشتی مردم انجام دهد، این است که مایحتاج خانواده‌های طبقات کم درآمد به کالاهای اساسی را با قیمت مناسب فراهم کند. با اقدامات دولت در راستای تأمین نیازهای مردم، عاملان اصلی تحریم‌ها می‌فهمند که ایران یک برنامه مقاومت اقتصادی دراز مدت و فرسایشی را برای کاهش اثرات تحریم‌ها در دستور کار دارد و همین عامل بر خنثی شدن فشارهای اقتصادی آنان مؤثر خواهد بود.

 دولت باید هرچه سریعتر پرداخت کالابرگ الکترونیکی را کلید بزند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره گرانی کالاهای اساسی و اقداماتی که دولت باید برای تأمین نیازهای مردم و کاهش قیمت‌ها انجام دهد، اظهار داشت: حداقل کاری که دولت باید در رابطه با تامین نیازهای معیشتی مردم انجام دهد، این است که مایحتاج خانواده های طبقات کم درآمد به کالاهای اساسی را با قیمت مناسب فراهم کند. دولت می‌تواند این اقدام را از طریق کوپن یا کالابرگ الکترونیک انجام دهد و مجلس شورای اسلامی نیز در بودجه سال ۹۸ این اختیار را به دولت داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت بایستی هرچه سریعتر پرداخت کالابرگ الکترونیک یا کوپن به مردم را کلید بزند. این اقدام دو مزیت مهم دارد، یکی اینکه خانواده های کم درآمد و متوسط از نگرانی و دغدغه چگونگی تامین نیازهای خود آسوده خاطر می شوند. دوم اینکه، دشمنان و عاملان اصلی تحریم ها می فهمند که جمهوری اسلامی ایران یک برنامه مقاومت اقتصادی دراز مدت و فرسایشی را برای کاهش اثرات تحریم ها در دستور کار دارد و همین اقدامات بر خنثی شدن فشارهای اقتصادی و معیشتی آنان موثر خواهد بود.

علی مطهری همچنین افزود: البته علاوه بر این دولتمردان باید توضیح بدهند که چرا تاکنون اقدامات اساسی برای رفع نیازهای مردم و کنترل قیمت ها در بازار به تاخیر افتاده است. بایستی مدیریت بازار هرچه سریعتر صورت بگیرد تا شاهد کاهش فشارها و تنش روانی جامعه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    کدوم دولت را میفرمائید ؟ مگه دولتی هم وجود دارد ؟