نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین درون شهری مشهدتا پایان امسال راه‌اندازی می شود.

راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین درون‌شهری

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درونشهری شهرداری مشهد از راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین درون شهری تا پایان امسال خبر داد.

حسین مختاری ارزیابی فنی خودروهای سنگین را یکی از راه‌های پیشگیری از بروز حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی تصادفات، نقایص فنی موجود در خودروها به ویژه ناوگان سنگین است که خسارات جبران‌ناپذیری برای شهر، شهروندان و خانواده‌های آسیب‌دیدگان در پی دارد.

وی وجود سه هزار و ۷۵۰ ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین ساماندهی شده با عمر بیش از ۱۰ سال، وجود دو هزار و ۴۷۰ ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین ساماندهی شده با عمر کمتر از ۱۰ سال، ناوگان سنگین برون‌شهری عبوری از مشهد و وجود وسایل نقلیه سنگین خاص نظیر جرثقیل‌ها، ادوات راهسازی و کشاورزی را از ضروریات ایجاد مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای باری درون‌شهری در مشهد برشمرد.

مختاری ایجاد تسهیلات و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان ناوگان سنگین را از اهداف اجرایی شدن این طرح دانست و تاکید کرد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.

وی گفت: نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین درونشهری در یکی از توقفگاه‌های باری شهرداری مشهد طی سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.