عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: افزایش غیر منطقی روغن موتور در بازار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افزایش ۷۰درصدی قیمت روغن موتور مجوز ندارد

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه روغن موتور در سال های گذشته روند قیمتی ثابتی را طی کرده بود، اما مشکلات مربوط به واردات مواد اولیه این کالا تولید کنندگان داخلی را با مسائلی مواجه کرده است که باعث افزایش غیر منطقی روغن موتور در بازار شده است.

وی تصریح کرد: افزایش بیش از ۷۰درصدی قیمت این کالا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست زیرا این موضوع تاثیر مستقیمی بر موضوع حمل و نقل در جامعه دارد. از طرفی این افزایش قیمت مشخص نیست که با چه مجوزی و بر اساس چه فاکتورهایی صورت گرفته است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: مواد اصلی تولید روغن موتور داخلی می باشد اما یک سری از افزودنی ها که از لحاظ وزنی بسیار اندک می باشند ولی از لحاظ قیمتی قابل توجه می باشند وارداتی هستند که طبیعتا با مشکلات که در حوزه تحریم ها و نوسانات نرخ ارز از سال گذشته رخ داده است افزایش قابل توجهی پیدا کرده اند اما در هر صورت باید افزایش قیمت ها با تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده صورت بگیرد و رابطه منطقی بین قیمت تمام شده و قیمت فروش وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: تاکنون در این کمیسیون به طور مشخص موضوع گرانی غیر منطقی روغن موتور مورد بحث قرار نگرفته است و نیاز است که در جلسات بعدی این کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد از طرفی سازمان های نظارتی نیز باید با تشدید نظارت ها از هر گونه افزایش قیمت غیر منطقی جلوگیری کنند و نباید افزایش قیمت ها بدون مجوز و هماهنگی صورت بگیرد.

وی افزود: از طرفی همزمان با افزایش قیمت روغن موتور، واردات روغن‌های تقلبی و بی‌کیفیت در بازار نیز افزایش پیدا کرده است که به خودروها آسیب جدی وارد کرده و همچنین به عنوان یک خطر جدی  صنعت پتروشیمی کشور را تهدید می کند که در این زمینه نیز باید راهکارجدی از سوی نهاد های نظارتی صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.