زنجان – مدیرعامل شرکت سپندار گفت:سیستم الکترونیک اخذ عوارض عادلانه ترین روش در پرداخت عوارض است .

 ۲۲ آزادراه کشور در دامنه پروژه پرداخت آنی عوارض قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،عبدالحسین علی اکبری  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و سهیل مظلوم مدیرعامل سپندار(مجری طرح اخذ الکترونیک عوارض) در نشست خبری مشترک به تشریح اجرای این طرح در آزاد راه ها پرداختند.

 علی اکبری با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تاکنون ۳۶ میلیون تردد در ازاد راههای تحت پوشش در مرحله اول (تهران-ساوه،تهران- قم،کرج- قزوین،قزوین-زنجان)ثبت شده است، گفت: این طرح از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شده است.

در ادامه مدیرعامل شرکت سپندار نیز در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای این طرح در یکی از آزاد راههای کشور بعنوان پایلوت گفت: با یک آزاد راه امکان جریان سازی و فرهنگ سازی میسر نبود.

 مدیرعامل شرکت سپندار  با ذعان به اینکه در حال حاضر ۲۲ آزادراه کشور در دامنه پروژه پرداخت آنی عوارض قرار می گیرد گفت:سیستم  الکترونیک اخذ عوارض عادلانه ترین روش در پرداخت عوارض است .

مظلوم  به روش اخذ الکترونیکی عوارض  اشاره کرد و ابراز داشت: با قیمت شناور می توانیم زمانهای پیک و شب روز و ایام تعطیل و غیر تعطیل را از هم تفکیک کنیم و کل ازاد راهها را پیمایشی انجام دهیم.

 وی به اشکالات موجود در اجرای طرح در مراحل اولیه  اشاره  کرد و اطمینان داد :وجوه اضافی اخذ شده  در سفر های بعدی منظور خواهد شد.

این مسئول ادامه داد:۳۵۰نفر از نیروهایی که در عوارضی  ها مشغول بکار بودند بخش قابل توجهی در کیوسکهای اطلاعاتی ، کال سنتر ها  و ...بکار گرفته می شوند.

وی اظهارداشت: پرداخت عوارض در آزاد راه های قزوین - رشت، مشهد - باغچه، قم – کاشان، کاشان – نطنز – اطفهان، ساوه - سلفچگان، تهران – پردیس، تبریز – ارومیه، زنجان – تبریز و کنار گذرگاه شمالی مشهد نیز الکترونیکی انجام می شود.
این مسئول یاد آور شد: پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در این آزادراه ها نیز از سوم اردیبهشت عملیاتی شده است.

مظلوم ادامه داد:مبلغ عوارض شناسایی شده در سال گذشته ۱۳۳ میلیارد ریال بود که همه این مبالغ دریافت شد و در سالجاری نیز ۲۲۳ میلیارد ریال عوارض برای پرداخت شناسایی و از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال دریافت شده است.
مدیرعامل شرکت سپندار گفت: خودورهای ترانزیت خارجی  باید عوارض را یکجا پرداخت کنند و خردادسال جاری این مشکل مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سپندار ازمعافیت پرداخت عوارض  برای خودروهای امدادی و انتظامی خبرداد و گفت: برای تاکسی هایی که در حومه شهرهای بزرگ فعالیت دارند و خودورهای کثیرالسفر تخفیف عوارض لحاظ می شود.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.