حمیدرضا فولادگر گفت: برای بحث رقابت پذیری و شکستن فضای انحصاری در بازار خودرو باید طرح واردات خودرو در دستور کار قرار گیرد. اگر قرار است واردات خودرو آزاد شده و برای واردات کردن خودرو تعرفه گذاری صورت بگیرد، بهتر است که خودروی نو وارد کشور شود. اگر اصل موضوع واردات خودرو به درستی مدیریت شود، می‌تواند بر کاهش قیمت‌ها در بازار مؤثر باشد.

اگر قرار است ورود خودرو آزاد شود، بهتر است خودروی نو وارد شود

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، ضمن انتقاد از پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر واردات خودروی دست دوم، اظهار داشت: درحالی برخی افراد از واردات خوردوی دست دوم صحبت می کنند که در پاسخ به این طرح باید گفت اگر بناست واردات خودرو صورت بگیرد، چرا خودروی دست دوم که تا حدودی استهلاک هم داشته وارد کشور شود؟ واردات خودروی دست دوم زمانی برای خودروهای تجاری مطرح بود. واردات خودروی دست دوم از مدت ها قبل برای خودروهای تجاری و سنگین همچون کامیون و تریلرها مطرح و عنوان می شد که امکان واردات این خودروها  با درنظر گرفتن شرایطی صورت بگیرد. بطور مثال، باید عمر خودروهای وارداتی پنج سال داشته باشند و یا این خودروها برند و کیفیت تجاری مشخص و قابل اطمینانی داشته باشند، اما به نظرم ضرورتی ندارد برای تامین نیاز بازار به خودروهای غیر تجاری و سواری به واردات خودروی دست دوم اقدام کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بحث رقابت پذیری و شکستن فضای انحصاری در بازار خودرو باید طرح واردات خودرو در دستور کار قرار گیرد. اگر قرار است واردات خودرو آزاد شده و برای واردات آن تعرفه گذاری صورت بگیرد، بهتر است خودروی نو وارد شود.

حمیدرضا فولادگر افزود: اگر اصل موضوع واردات خودرو به درستی مدیریت شود، می تواند بر کاهش قیمت خودرو در بازار مؤثر باشد، البته از آنجاییکه ما در یکی دو سال اخیر محدودیت منابع ارزی داریم بنابراین در حال حاضر واردات خودرو بطور موقت ممنوع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.