امروز یکشــنبه، روز تعطیلی رسمی مقامات آمریکاست و آنها سرانجام میتوانند پس از یک هفته حمله به 36 کشور جهان کمی استراحت کنند.

تهدید 36 کشور در هفت روز !

نیکپندار/

 امروز یکشــنبه، روز تعطیلی رسمی مقامات آمریکاست و آنها سرانجام میتوانند پس از یک هفته حمله به 36 کشور جهان کمی استراحت کنند.

 آمریکایی‌ها در هفته گذشــته، به مقامات ترکیه هشدار دادند از خرید ســامانه دفاعی اس-400 منصرف شوند وگرنه باید قید جنگنده‌های اف-35 را بزنند. این تهدید در روز پنجشنبه توســط کاترین ویلبرگر، معاون وزیر دفــاع ایالات متحده به مقامات ترکیه اعلام شد.

 هدف دیگر آمریکایی‌ها، کوبا بود. اگرچه آمریکا و کوبا در زمان باراک اوباما قول دادند با هم دوست باشند، اما پس از روی کار آمدن ترامپ، این قول‌ها خیلی پایدار نماند. مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در ســفر روز پنجشنبه خود به کانادا از مقامات این کشور خواست هرچه زودتر جلوی کوبا را بگیرند تا بیش از این از دولت قانونی ونزوئلا حمایت نکند وگرنه این کشور با تحریم روبه‌رو میشود.

هند هم که بتازگی انتخابات برگزار کرده از گزند تهدید آمریکا دور نمانده است. آمریکایی‌ها دو گزینه گذاشته‌اند جلوی روی پرجمعیت‌ترین کشور جهان و گفته‌اند مجبور است انتخاب کند؛ یا خرید سامانه دفاعی اس-400 از روسیه یا روبه‌رو شدن با تحریم‌های آمریکا در چارچوب کاتسا CAATSA.

یانکی‌ها در هفته گذشته به وسیله برایان هوک، اتحادیه اروپا را هم که شامل 28 کشور مستقل میشود تهدید کردند برای مجازات هر کشــوری که از طریق کانال مالی با ایران ارتباط داشــته باشد، به تحریمهای کاتســا )CAATSA )متوسل میشــوند.

 مکزیک آخرین هدف حملات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته بود. در ادامه سیاست‌های ضدمهاجرت ترامپ، تعرفه محصولات وارداتی از مکزیک به آمریکا 5 درصد افزایش می‌یابد و اگر آنچه آمریــکا می‌خواهد اتفاق نیفتد این تعرفه بتدریج به 25 درصد خواهد رسید.

بیشتر این مهاجران حتی مکزیکی نیستند و تنها به شکل قاچاقی از مرزهای مکزیک وارد آمریکا میشوند. 36 کشور فوق در یک روز مورد حمله اقتصادی آمریکا قرار گرفتند. در کنار اینها متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات فجیره و تهدید کشورمان به جلسه شورای امنیت، تهدید چین که جرئت کرده است نفت ایران را خریداری کند، تهدید روسیه به این بهانه که احتمالا آزمایشات هسته‌ای انجام داده اســت و تهدید ونزوئلا به دلیل اینکه رئیس‌جمهور قانونی‌اش از قدرت کنار نرفته تا کودتاچی‌های مورد حمایت آمریکا برنده شوند هم از دیگر فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی آمریکا در هفته گذشــته بوده اســت. جمعیت این کشورها در مجمــوع به اندازه بیش از نیمی از جمعیت جهان اســت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.