تولیت آستان قدس رضوی جوانی را فرصتی مغتنم برای خودسازی و نهادینه کردن فضلیت‌های اخلاقی دانست.

جوانی فرصتی برای خودسازی و نهادینه کردن فضلیت‌های اخلاقی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمدمروی در جمع جوانان و نوجوانان معتکف مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در جلساتی که جوانان و نوجوانان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، همواره معظم‌له به این نکته تأکید دارند که فرصت جوانی را برای خودسازی قدر بدانید.

وی افزود: سعی کنید فضیلت‌های اخلاقی از همان دوره جوانی در دل و روح‌تان نهادینه شود تا در دوران بزرگسالی در برابر سهمگین ترین طوفان‌های شیطانی و نفسانی مقاوم باشید.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: اگر قرار باشد انسان در مسیر تقوا و پاکیزگی یا خلاف و نادرستی قرار گیرد، شروع آن از دوره جوانی و نوجوانی خواهد بود. هرگز تصور نکنید که در آینده فرصت تهذیب نفس و توبه پیش می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: قلب، دل و روح جوانان همانند زمین پاک و مستعدی است که هر بذری در آن کشت شود، همان محصول را در آینده خواهد داد، بنابراین توصیه می‌کنیم که خودتان را به تهذیب نفس، تقوا، قرآن خواندن، نماز شب و دعاخواندن عادت دهید؛ البته نه اینکه خود را از درس خواندن یا استراحت محروم کنید بلکه تأکید بر مدیریت وقت است.

وی گفت: به تعبیر امام کاظم(ع)، کسانی که زندگی هر روزشان یکسان است، از رحمت خداوند به دور هستند بنابراین همواره باید به دنبال این باشیم که هر لحظه خود را تربیت کرده و در جهت تهذیب نفس گام برداریم.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره علق که خداوند در آن می‌فرماید «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی» (آیا او ندانست که خداوند همه اعمالش را می بیند؟) اظهار کرد: توجه به همین یک آیه قرآن کریم باعث می‌شود انسان هیچگاه مرتکب گناه و معصیت نشود. جوانان و نوجوانان باید با آیات قرآن کریم انس پیدا کنند تا این آیات از همان دوره جوانی در ذهن، روح و جان‌شان نهادینه شود؛ اگر این اتفاق رخ داد، قطعا به راحتی از بین نخواهد رفت.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: روزگاری در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا تصمیم گیری می‌شد که چه کسی در ایران وزیر یا نماینده مجلس باشد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشورمان کوتاه شده و عزت پیدا کردیم. امروز روزی نیست که بیگانگان برای کشورما تصمیم بگیرند.

وی ابراز کرد: در دوارن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رغم همه کارشکنی‌ها و تحریم‌ها، ما در مسائل مختلف علمی مانند نانو، فناوری هسته‌ای، پزشکی و نظامی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: در کنار دانش، تعهد و ایمان هم باید مدنظر قرار گیرد. اگر به دانش دست پیدا کنیم اما ایمان وجود نداشته باشد، همانند آمریکا می‌شویم که دانش و تخصص را در جهت استثمار دیگران قرار داده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.