امام جمعه مشهد گفت: جز اسلام کسی در دفاع از حقوق زنان حرف نزده است روزگاری که دختران زنده به گور می شدند و زن هم در تقسیم اموال به ارث می رسید اسلام از زنان دفاع کرد و مدافع واقعی حقوق آنها شد.

 اسلام مدافع واقعی حقوق زنان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: اسلام می‌گوید زن و مرد از نظر ساختار جسمی و روحی مثل هم و مساوی نیستند به همین خاطر حقوق و تکالیف آنها هم متفاوت است اما عده‌ای می‌خواهند اسلام را عامل محدودیت زنان معرفی کنند در حالی که زن، غیر اسلام مدافعی نداشته است.

وی ادامه داد: آنچه که برای زنان محور است مدیریت خانه، خانواده و تربیت فرزند و آدم سازی است به عبارتی محور زندگی یک زن، خانواده و مدیریت آن است اما این به معنی عدم حضور در سیاست جامعه و دیگر امور نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه از گذشته تا کنون در عرصه‌های مختلف عده‌ای با استفاده ابزاری از زنان به دنبال توسعه بی بند و باری و ولنگاری و شهوت رانی بوده‌اند گفت: یکی از جهات حجاب، پیشگیری از خودنمایی است و زن در محیط جامعه باید از خودنمایی برای مرد نامحرم اجتناب کند.

علم الهدی افزود: دین فقط رابطه عاطفی با اهل بیت پیامبر (ص) نیست و عاشق اهل بیت (ع) اگر واقعی باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد که آنها دوست ندارند پس کسی که حضرت زهرا (س) را دوست دارد باید مثل آن حضرت باشد.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ و عادت خود را از جای دیگری می‌گیریم و گوش ما به صدای دیگری است و در عین حال اظهار عشق به اهل بیت (ع) می‌کنیم این کار به معنی دوست داشتن اهل بیت (ع) نیست و فقط یک جریان احساسی شمرده می‌شود.

او اضافه کرد: پای دین ایستادن با شعار حل نمی‌شود و با شعار و جریان احساسی نمی‌توانیم متدین باشیم افزود مثلاً نمی‌توان با موی پریشان و بی حجاب در مقابل میکروفون خبرنگار از شب احیا حرف زد و احیا گرفت یعنی اگر کسی امام علی (ع) را دوست دارد خود را شبیه به شکل و قیافه دختر و همسر امیرالمومنین (ع) می‌کند نه اینکه خود را به کل مخالفان آن حضرت درآورد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.