نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم شرایط فعلی در بازار منوط به مسائل اقتصاد کلان کشور است و اگر روند اقتصاد کلان کشور به سمت مثبت بودن ادامه داشته باشد ریزش قیمت ها در بازار های مختلف از جمله خودرو، طلا و مسکن ادامه خواهد داشت.

در صورت  تثبیت نرخ ارز ریزش قیمت ها ادامه خواهد داشت/عطش تبدیل سرمایه به کالا از بین رفته است

سعید باستانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ثبات نسبی بازار ارز باعث شده است تا قیمت ها در حوزه های مختلف از جمله خودرو با ریزش مواجه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد احساس می کنند که به دلیل کاهش نرخ ارز نیازی برای تبدیل سرمایه خود به کالا نیست و این کاهش تقاضا باعث شده است تا بازار متعادل شده و قیمت ها کاهش پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: تداوم شرایط فعلی در بازار منوط به مسائل اقتصاد کلان کشور است و اگر روند اقتصاد کلان کشور به سمت مثبت بودن ادامه داشته باشد ریزش قیمت ها در بازار های مختلف از جمله خودرو، طلا و مسکن ادامه خواهد داشت.

باستانی بیان داشت: اما اگر بازار ارز احساس ناامنی کند طبیعتا عطش تقاضا برای تبدیل سرمایه به کالا افزایش پیدا می کند و بازارها در حوزه های گوناگون از جمله خودرو با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواردی نظیر ورود شورای رقابت به بازار خودرو و واردات خودروهای دست دوم تاثیری بر ریزش قیمت ها نداشته اند چون هنوز این موارد اجرایی نشده اند ، تصریح کرد: این موارد به عنوان گزینه هایی برای ساماندهی بازار خودرو و تامین امنیت سرمایه  مطرح هستند و هنوز از جانب آنها اقدام عملی در حوزه خودرو صورت نگرفته است.

باستانی بیان داشت: اگر دولت بتواند شرایط کنونی را ادامه دهد و نقدینگی را به سمت بازارهای مولد هدایت کند می توان به کاهش نرخ ارز و تثبیت آن  امیدوار بود در غیر این صورت نقدینگی مجددا به سمت بازارهای غیر مولد خواهد رفت و تنش در انها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.