قزوین_ حجت الاسلام مسعودعالی گفت: اگر با نگاه یک انسان عاقل به تکالیف خدا نگاه کنیم این تکلیف‌ها زحمت و محدودیت نیست، بلکه تشریف و تکریم و احترام خداست.

تکالیف خداوند به انسان، تشریف و تکریم به معبود است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام مسعود عالی شب گذشته در هشتمین برنامه "شب وداع" در امامزاده حسین(ع) قزوین که به همت هیئات مذهبی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید سعی کنیم بیانات اهل بیت علیه السلام و دعاهای وارده از ایشان برای ما در طول عمر زندگی حالت تلنگر داشته باشد و از رهنودهای آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ماه رمضان افزود: خداوند سرنوشت انسان را در ماه رمضان تعیین می کند و در این ماه نفس انسانی کنار گذاشته می شود.

استاد حوزه و دانشگاه ماه مبارک رمضان را همچون احرام سفر حج دانست که نفس کنار زده می‌شود و فرمان زندگی در دستان خدا قرار می‌گیرد و ادامه داد: تکلیف ها در ماه رمضان یک فرصتی برای انسان است تا به نزد خداوند تشریف و تکریم داشته باشد.

عالی یادآور شد: ماه رمضان بستری برای انسان است تا خداوند در زندگی ما حضور پیدا کند و حضور خداوند را درک کنیم.

وی مطرح کرد: در دعای وداع امام سجاد(ع) نکته های مناسبی ذکر شده است و در این وداع، به ما شکستگی و امید به فضل خدا را می‌آموزد، اگر بعد ماه رمضان روزه شکم به اتمام می‌رسد روزه اعضای و جوارح و فکر و باطن سرجای خود باقی است و ما می‌توانیم این روزه داری را ادامه دهیم.

استادحوزه و دانشگاه در خصوص نقش هیئات در ترویج دین داری مردم اضافه کرد: این هیئات نقش بسیار بزرگی در ترویج دین داری مردم دارند و می‌توانند دین و اخلاق مردم را پس از ماه رمضان تقویت کنند و اثرگذار باشند.

عالی تصریح کرد: غفلت ها در دنیا در حال پمپاژ است و اگر برگزاری مراسم های مذهبی ادامه دار نباشد، غفلت و کم حوصلگی نسبت به دین در جامعه رواج خواهد داشت و یاد و ذکر خداوند فراموش می شود.

وی اضافه کرد: ماه رمضان ماه مناسبی برای یادخداوند و ذکر معبود است و انسان را با معبود و خالق خویش پیوند و انس می دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.