پرویز سروری گفت: قطعاً اگر امام خمینی در قید حیات بودند، مدیریتی شبیه به آنچه را مقام معظم رهبری در مواجهه با آمریکا در پیش گرفته‌اند، برای ما تبیین می‌نمودند.

امام خمینی (ره) هیچ گاه مبارزه با استعمار و استکبار را فدای مصلحت سنجی نکردند

پرویز سروری کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: امام خمینی (ره) هیچ گاه مبارزه با استعمار و استکبار را فدای مصلحت سنجی موردی و مقطعی نکردند به گونه‌ای که در دوران هشت ساله دفاع مقدس با آنکه کشور از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی شرایط سختی را پشت سر می گذاشت، سران شوروی سابق در پییشنهادی به حضرت امام(ره) ارائه کردند مبنی بر ارسال تجهیزات و تسلیحات جنگی در صورت رضایت امام در کوتاه آمدن بر سر مسائل افغانستان وحضور شوروی سابق دراین کشور، اما درآن شرایط سخت حضرت امام خمینی(ره) به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن از مواضع ضد استعماری و استکباری نشدند و با این مسأله به جد مخالفت نمودند.

وی دراین باره توضیح داد: پیام های سران آمریکایی در زمان حیات حضرت امام(ره) در خصوص ایجاد ارتباط یا مذاکره و گفت و گو نیز بر همین مدار بود، مواضع انقلابی حضرت امام خمینی (ره) در برابر سران مستکبر آمریکایی نشان از موضع تغییر ناپذیر ایشان بود بنحوی که ایستادگی بر مواضع ضد استکباری باعث نقش بر آب شدن همه نقشه ها و توطئه های دشمنان شد.

کارشناس مسایل سیاسی خاطر نشان کرد: هر چند در دوران جنگ و در دوران حیات امام به لحاظ اقتصادی و ارتباط با دنیا روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما مواضع امام در برابر سران کفر و ظلم بسیار شفاف بود، طبیعی است آنچه از سوی امام خمینی (ره) دنبال شد اینک در رفتار و مواضع مقام معظم رهبری نمود یافته است و قطعاً اگر امام خمینی در قید حیات بودند، مدیریتی شبیه به آنچه را مقام معظم رهبری در مواجهه با آمریکا در پیش گرفته‌اند، برای ما تبیین می نمودند.

پرویز سروری گفت: تاریخ چهل ساله انقلاب نشان داده تا زمانی که در استراتژی مقاومت، عزت واقتدار بوده‌ایم دشمنان توان ضربه زدن به ما را نداشته‌اند، اما آنجایی که از موضع مقاومت جدا شدیم و دست نیاز به سمت دشمن دراز کردیم، از همان جا لطمه خوردیم که یکی از بارز ترین مصادیق آن برجام است. در برجام هر آنچه نظام سلطه از ما خواست تیم مذاکره کننده انجام داد اما آنها در زمان اجرای تعهد با عدم وفاداری به تعهداتشان نشان دادند خوی استکباری آنها مانع از سر نهادن بر توافق‌های بین‌المللی و معاهده‌هایی می‌شود که خود آن را امضا نموده‌اند، با آنکه آمریکا با وقاحت از برجام خارج شده با تهدید خواستار انجام مذاکره دیگری با ایران بر سر مواضع نقاط قوت ایران است، نقاط قوتی که مانع ضربه زدن آنها به ما شده است.

وی خاطر نشان کرد: جای تعجب دارد چگونه برخی همچنان بر مذاکره با آمریکا تأکید می‌کنند در حالی که می‌دانند آنها به دنبال از بین بردن قدرت موشکی و منطقه ای ما هستند، امروز مدافعان مذاکره با آمریکا باید به این پرسش پاسخ دهند که برچه اساسی با آمریکایی باید مذاکره کرد که همه تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشته و بدان عمل نکرده است؟ آیاعقل سیاسی به چنین مذاکره‌ای رضایت می‌دهد؟ بی تردید هر آنچه تا کنون به عنوان ملاحظات سیاسی در نحوه مواجهه و موضع گیریهای رهبر انقلاب با آمریکا که مبتنی بر مبانی عقلی و منطقی است دنبال شده همان مواردی است که اگر حضرت امام خمینی (ره) در قید حیات بودند نیز انجام می گرفت، چرا که امام خمینی (ره) همواره بر مبنای مبانی عقلی و منطقی و مبارزه با خوی استکباری و استبدادی تصمیم گیری داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.