البرز- سخنگوی شورای شهر کرج پروژه مترو این شهر را پرابهام دانست و گفت: گزارش های ناصحیح، نامشخص بودن میزان پیشرفت فیزیکی طی دو سال اخیروابهام در تهاترها بخشی ازهزینه هایی است که در پروژه های قطار شهری به شهروندان تحمیل می شود.

مترو کرج پروژه‌ای پر ابهام است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، رحیم خستو در مخالفت با فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای بخشی از منابع مالی ۷ کیلومتری مترو، با توجه به مشکلات جاری کشور اظهار کرد: دولت در سال گذشته نتوانسته بیش از ۸درصد بودجه عمرانی را تحقق بخشد و اختصاص این مبلغ در شهر کرج آن هم به صورت اوراقی که حدود ۲۲درصد بهره آن را باید بپردازیم چیزی جز به ارث گذاشتن مبلغ هنگفتی بدهی نخواهد بود.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی رضایت شهروندان اولویت است، افزود: با خرید ۳۵ دستگاه اتوبوس نو و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان توانستیم کمی رضایت شهروندان کرج را فراهم کنیم.

عضو شورای شهر گفت: بخش عمده درآمد شهرداری از صدور پروانه مسکن است که به احتمال زیاد در سال ۹۸ و ۹۹ با کاهش روبرو خواهیم بود و اگر واقع بینانه به موضوع مترو نگاه نکنیم قادر به انجام تعهدات نخواهیم بود و با انباشتی از بهره بانکی روبرو خواهیم شد.

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با بیان این که دوستان پاسخ دهند تاکنون چه میزان وام از بانک شهر گرفته ایم و امروز اصل وام و میزان بهره آن چقدر است، اظهار کرد: البته با توجه به وضعیت تورمی اگر وام دریافت کنیم و به نتیجه برسیم مثبت است اما اگر پروژه به بهره برداری نرسد فاجعه است، کما اینکه مترو تاکنون در کرج چنین وضعیتی دارد.

این عضو شورا ادامه داد: وقتی پیش بینی رییس سازمان طی یکماه از دی تا بهمن ۹۷ تفاوت های اساسی دارد و پروژه ۱۶ کیلومتری به کمتر از ۷ کیلومتر تقلیل می یابد چگونه می توان امیدوار بود تزریق این مبلغ هم بتواند حرکت را در زیرپوست شهر جاری سازد.

سخنگوی شورا یادآور شد: متاسفانه گزارش های ناصحیح، نامشخص بودن میزان پیشرفت فیزیکی پروژه طی دوسال اخیر، ابهام در تهاترها، ابهام درخصوص واگذاری برخی فعالیت ها به پیمانکاران ثالث، دریافت حقوق های کلان در این سازمان، عدم رعایت اولویت خرید تجهیزات از جمله خرید قطارهایی که بدون استفاده در حال مستهلک شدن هستند و ما اجاره نگهداری آنها را می پردازیم هزینه هایی است که به شهر و شهروندان تحمیل می شود.

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: بخدا ما با مترو مخالف نیستیم اما ارزش هر پروژه و اختصاص منابع مالی زمانی اهمیت خواهد داشت که در زمان پیش بینی شده تحقق یابد والا پیمانکار با به روز رسانی محاسبه مالی قیمت را بروز می نماید.

وی تصریح کرد: در آغاز طرح مترو قرار بود مردم با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان صاحب مترو شوند تاکنون براساس اعلام سازمان حدود ۸۵۰ میلیارد هزینه شده و امروز هم مطالبه حدود ۱۰۰۰ میلیاردی آن هم برای کمتر از ۷ کیلومتر دارند و هیچ تعهدی هم در خصوص نوسانات ارزی و غیره را نمی پذیرند.

خستو گفت: یک بار واقعیت را به مردم کرج بگوییم؛ هر چند مترو دارای ارزش بسیاری است اما قرار است در قبال ۷ کیلومتر مترو آن هم حدفاصل چهار راه طالقانی و ۴۵ متری چه چیزی پرداخت کنیم، زمین های مرغوب شهر که البته دیگر چیزی نمانده، تراکم فروشی و ایجاد جذابیت سفر به مناطق مرکزی شهر، فروش فرهنگسراها؟

این عضو شورا در پایان گفت: ما قادر نیستیم تولید ثروت کنیم پس بهتر است حداقل غیر از بدهی با پروژه های ناتمام، چیزی هم برای آیندگان به ارث بگذاریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.