سید افضل شامی گفت: بی‌تردید امام خمینی(ره) برجسته ترین شخصیت قرن اخیر در جهان بوده و ویژگی‌های والای انسانی را داشته است. امام خمینی در تمام طول حیات خود هر اقدامی که انجام داد برای رضای خدا و اجرای فرامین الهی بوده است.

تمام زندگی امام خمینی(ره) برای خدا بود/ اگر امام نبود، امروز اسمی از فلسطین به گوش ما نمی‌رسید

«سید افضل شامی» قائم مقام آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در آستانه سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) به ویژگی های بارز و والای انسانی امام راحل اشاره کرد و گفت: بی‌تردید امام خمینی(ره) برجسته ترین شخصیت قرن اخیر در جهان بوده و ویژگی‌های والای انسانی را داشته است. امام خمینی در تمام طول حیات خود هر اقدامی که انجام داد برای رضای خدا و اجرای فرامین الهی بوده است.

سید افضل شامی افزود: زندگی امام خمینی(ره) سراسر خدایی بود و از این روی ایشان به مسائل مادی و دنیوی توجهی نداشتند. ایشان شاگرد مکتب امام علی(ع) بود و آن امام همام کسی بود که تمام اعمال، گفتار و رفتارش برای خداوند بود. این ویژگی در شخصیت امام خمینی، رفتار، کردار و گفتار ایشان نمایان بود و هیچکس نمی‌تواند منکر آن باشد و بگوید که امام خمینی برای دنیا آن همه رنج و مشقت را متحمل شد و آن انقلاب بزرگ اسلامی را به ثمر رساند. انسان‌های مؤمن نیز از او این درس را آموختند که باید زندگی و مرگشان برای خدا باشد.

قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) تاکید کرد: اولویت امام خمینی(ره) این بود که اسلام عزتمند و مسلمانان در مقابل استکبار جهانی قدرتمند باشند. از حقوق فقرا و نیازمندان دفاع می کرد و انقلاب اسلامی را به نام مستضعفان نه فقط در ایران، نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان آغاز و به نتیجه رساند؛ در واقع اهداف ایشان را می‌تواند در یاری اسلام و دفاع از مستضعفان خلاصه کرد.

شامی به مسئله فلسطین در اولویت های امام راحل پرداخت و گفت: وجود امام خمینی(ره) نقطه عطف مهمی در تاریخ اسلام و جهان به شمار می‌رود و هیبت اسلام را به امت اسلامی بازگرداند. ایشان در شرایطی که تمام دنیا در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین سکوت کرده بود و قدس شریف که قبله اول مسلمین است را به دست صهیونیست‌ها سپرده بودند، سفارت این رژیم را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و اولویت اصلی انقلاب و امت اسلامی را مسئله فلسطین قرار داد. اگر امام خمینی و انقلاب اسلامی نبود، امروز نامی از فلسطین به گوش ما نمی‌رسید.

قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در پایان به تأثیر پذیری انقلاب‌های مردمی اخیر در کشورهای عربی از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی اشاره و تأکید کرد: جوانان حقیقت جو، استکبار ناپذیر و مخالف با استبداد در کشورهای عربی از شخصیت امام خمینی تأثیر پذیرفتند و دیدیم که بی مهابا به خیابان ها آمدند و با انقلاب خود حکومت‌های دیکتاتوری را سرنگون کردند، همانطور که امام خمینی مقابل رژیم دیکتاتور و ظالم شاهنشاهی ایستاد و کلمه حق را به پا داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.