رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس تأکید کرد دو کشور اهداف یکسانی در قبال ایران دارند و لازم است مذاکرات جدیدی با ایران آغاز شود.

پاریس و واشنگتن اهداف یکسانی در قبال تهران دارند

به گزارش قدس آنلاین ، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس بر همسو بودن اهداف دو کشور در قبال ایران تأکید کرد. 

وی گفت: «فکر می‌کنم ما قطعاً اهداف یکسانی در قبال ایران داریم. چه کارهایی مدنظرمان است که انجام دهیم؟ اول، می‌خواهیم مطمئن شویم آنها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند، منظورم این است تا سال ۲۰۲۵ ابزاری در اختیار داریم، می‌خواهیم از آن فراتر برویم و به اطمینان کامل در درازمدت دست پیدا کنیم.»

ماکرون اضافه کرد: «دوم، ما می‌خواهیم فعالیت آنها در زمینه موشک‌های بالیستیک را کاهش دهیم. سوم، می‌خواهیم فعالیت منطقه‌ای آنها را مهار کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه برقراری صلح در منطقه را چهارمین هدف مشترک واشنگتن و پاریس خواند و گفت: «بنابراین، ما باید با یکدیگر این چهار هدف را محقق کنیم.»

ماکرون در ادامه اذعان کرد اختلافات میان آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال ایران به مسائل راهبردی مربوط نمی‌شود و دو طرف از لحاظ روش‌های محقق کردن اهداف خود در قبال ایران اختلاف دارند. 

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «مسئله کلیدی این است و همه مباحثات دیگر، مسائل تکنیکی هستند. برای رسیدن به این هدف لازم است مذاکراتی آغاز شود و فکر می‌کنم این همان چیزی است که رئیس‌جمهور ترامپ آن را مطرح کرده است. لازم است مذاکرات جدیدی را آغاز کنیم تا به این اهداف دست پیدا کنیم.»

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.