بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال به جبران خسارت های سیل در بخش کشاورزی خراسان رضوی ابلاغ شد.

ابلاغ بیش از ۱۱۰۰میلیارد ریال به جبران خسارت های سیل در بخش کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه  شورای برنامه ریزی  و توسعه استان گفت:  با توجه به براوردهای انجام شده برای جبران خسارت های ناشی از سیل  ۱۱۷ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است که خسارت های  کشاورزان که تا پایان فرودین دچار خسارت شدند پرداخت می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: مقدار خسارت ناشی از سیل به بخش کشاورزی در فروردین امسال ۶۲۵ میلیارد ریال بوده است.

حجتعلی شایانفر افزود: اعتبار اختصاص یافته در این زمینه معادل ۱۹ و نیم درصد خسارت هاست  از این رو بهتر است به جای توزیع شهرستانی این اعتبارات و پرداخت نقدی آن به کشاورزان، تمهیداتی اندیشیده شود که این مبلغ در حوزه های زیربنایی استان هزینه شود.

وی گفت: از طرفی صندوق کمک به خسارت دیدگان بخش کشاورزی، از محل بیمه، مبلغ خسارت را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حجم خسارات ناشی از سیل به بخش کشاورزی استان خیلی بیشتر از ارقامی است که اعلام می‌شود زیرا بارش تگرگ اخیر ۲۰۰ میلیارد ریال فقط به کشاورزی بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه خسارت وارد کرد

سعید باستانی افزود: اعتباری که دولت برای جبران خسارت های ناشی از سیل به بخش کشاورزی خراسان رضوی در نظر گرفته است باید ۱۰۰درصد تخصیص یابد و همه قوای استان صرف جذب حداکثری این اعتبارات شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: دربودجه امسال استان ابتدا اعتبارات مربوط به مرخصی های استفاده نشده  بازنشستگان سال های ۹۶  و ۹۷ که  از طریق بعضی از دستگاه ها پرداخت نشده به صورت ردیف جداگانه تامین شده است.

جمشیدی افزود: همچنین اعتبارات پژوهشی استان هم تجمیع شده است و در یک ردیف بر اساس الویت های دستگاه های اجرایی بین آن ها توزیع خواهد شد.

در این جلسه همچنین نمایندگان مردم خراسان رضوی در  مجلس شورای اسلامی بررسی بیشتر خسارت های وارد شده به کشاورزان را خواستار شدند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.