۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 659152
  دهن‌کجی متخلفان ساختمانی به شهرداری منطقه ۲

آخر اردیبهشت ماه گذشته از تخلف ساختمانی در بلوار جانباز مشهد نوشتیم که در آن مالک یک ساختمان با سوءاستفاده از فرصت تعطیلات و شبانه، قصد ساخت طبقات مازاد بر پروانه را داشت، اما درپی شکایت اهالی محل که از سروصدای جرثقیل‌ها و جوشکاری در این ساختمان به ستوه آمده بودند، با همکاری دستگاه قضایی، پلیس و مأموران اجرایی شهرداری، جلوی این کار گرفته شد. دیروز اما خبرنگار قدس عکس‌هایی در اختیارمان قرار داد که نشان می‌داد مالک این ساختمان بار دیگر در روزهای تعطیل منتهی به جمعه گذشته، برای دومین بار آهن‌های بریده شده از طبقات مازاد را با جرثقیل به محل سابقش برگردانده و پس از جوشکاری آن، حتی دیوارچینی هم کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، مالک متخلف در همین مدت و درحالی که ساختمان مورد نظر با حکم قضایی پلمب بوده و دیواره بتنی شهرداری درمقابلش قرار داشت، همزمان بخشی از نماکاری ساختمان را انجام داده و به عبارتی بدون توجه به دستور قضایی، فعالیت ساختمانی را تعطیل نکرده است. آنچنان که رئیس واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری منطقه ۲ مشهد پیش از این به خبرنگار ما گفت: مالک این ساختمان ابتدا در ایام عید نوروز با سوءاستفاده از کمبود مأمور اجرایی، به صورت شبانه و خارج از ضوابط پروانه، پیشروی غیرمجاز در ساخت ملک خود داشته و چند هفته بعد هم قصد داشت به صورت غیرمجاز دوطبقه اضافه بسازد و به همین دلیل اقدام به جوشکاری شبانه تیرآهن‌ها کرده بود که با شکایت اهالی، مأموران شهرداری منطقه ۲ وارد عمل شده و با همکاری کلانتری محل و حمایت و دستور قاطع مقام قضایی جلوی این کار گرفته شد.

تیمور رضایی مقدم افزود: بامداد روز ۲۹ اردیبهشت هم که متوجه جوشکاری غیرمجاز برای ساخت طبقات اضافه در این ملک شدیم، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنان، پلاک‌های هر دو جرثقیل نیز توقیف و به کلانتری منتقل شد.

وی گفت: روز بعد اما درحالی که گزارش تخلفات صورت گرفته را به مراجع ذی صلاح و دادگستری فرستاده و مشغول انجام روال قانونی برای برخورد با موضوع بودیم، مالک ساختمان بار دیگر شبانه یک محموله جدید تیرآهن به محل منتقل کرده و قصد ازسرگیری جوشکاری در طبقات مازاد پروانه ساختمان خود را داشت؛ به همین خاطر مجدد و در ساعات پایانی شب با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به اتفاق مأموران کلانتری محل، تمامی تیرآهن‌ها را از پشت بام طبقه پنجم ساختمان به پایین و سپس به انبار شهرداری انتقال دادیم.

او خاطرنشان کرد که هم اکنون نیز این ملک کاملاً پلمب و از هرگونه فعالیت ساختمانی در آن جلوگیری شده است و با توجه به حمایت‌های قاطعانه دستگاه قضایی و همچنین همکاری خوب مأموران انتظامی، امیدواریم دیگر شاهد ادامه این تخلفات نباشیم. از طرفی برای تخریب میزان پیشروی غیرمجاز این ملک منتظر اعلام رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم که امید است به همین زودی صادر و ابلاغ شود. از زمان بیان این اظهارات دو هفته بیشتر نمی‌گذرد که نه تنها شاهد توقف تخلف در این ساختمان نبوده‌ایم که مالک متخلف، در این مدت گویا حتی برای یک روز هم کار را تعطیل نکرده و علاوه بر آن با جسارت تمام بار دیگر برساخت طبقه یا طبقات غیرمجاز همت گماشته است.

این درحالی است که شهردار منطقه ۲ مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما از رصدهای دلسوزانه و فعالیت شبانه‌روزی همکارانش در واحد نظارت بر ساخت و سازها (پلیس ساختمان) و برخوردهای قاطعانه با متخلفان ساختمانی در این منطقه خبر داده و تأکید کرده بود که «وظیفه ما حفظ و صیانت از حق و حقوق شهر و شهروندان است و با هر کس که بخواهد این حق و حقوق را نادیده بگیرد، بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد». حالا هم انتظار می‌رود شهرداری با این قبیل تخلفات که به نوعی دهن‌کجی به تمامی ضوابط و مقررات شهرسازی و حتی حکم مقام قضایی از سوی متخلفان خرده پایی است که با سوءاستفاده از برخی کاستی‌های موجود صورت می‌گیرد، قاطعانه و به موقع برخورد کند تا موجبات سلب اعتماد شهروندان و نیز جری شدن سایر متخلفان را فراهم نسازد؛ بویژه آنکه بنابر اذعان همین بزرگواران، حمایت همه‌جانبه دستگاه قضایی و مأموران انتظامی نیز پشتوانه اقدامات مدیریت شهری است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.