سریال «کیف انگلیسی» به کارگردانی سیدضیاءالدین درّی هر شب ساعت ۱۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار دوباره «کیف انگلیسی» را باز کرد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سریال «کیف انگلیسی» به کارگردانی مرحوم سیدضیاءالدین درّی هر شب ساعت ۱۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

«کیف انگلیسی» در سال ۱۳۷۸ ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد. داستان «کیف انگلیسی» در دوران موسوم به دهه طلایی آزادی اتفاق می‌افتد و زندگی شخصیت سیاست‌مدار ـ روشنفکری را در این دوران به تصویر می‌کشد. در خلاصه داستان «کیف انگلیسی» چنین آمده است: منصور ادیبان که تحصیل کرده رشته حقوق در فرانسه است، پس از شکست در رقابت‌های انتخاباتی مجلس، با حمایت مستانه دختری از طبقه رجال، در انتخابات دوره بعدی مجلس پیروز می‌شود. وی تحت تاثیر مستانه با انگلیسی‌ها آشنا شده و از این رهگذر تغییرات اساسی در زندگی خصوصی و تفکرات قبلی‌اش پدید می آید و ...

این مجموعه از مجموعه‌های موفق تلویزیونی دهه هفتاد بود که مورد توجه هر دو طیف مخاطبان خاص و عام قرار گرفت. آهنگساز این مجموعه فرهاد فخرالدینی است که آلبومی هم به همین نام به بازار ارائه داد که مجموعه‌ای از موسیقی‌های ساخته شده برای این سریال بود.

علی مصفا، لیلا حاتمی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیروس گرجستانی، حسام هنرمند، صبا کمالی، قطب‌الدین صادقی، فاطمه نوری، حسام نواب صفوی، پیمان شریعتی،  جعفر بزرگی، عبدالله اسفندیاری، رضا کیانیان و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

این سریال هر شب ساعت ۱۲ از شبکه چهار سیما پخش و ساعت ۱۸ بازپخش می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.