رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، بستنی، فالوده و کافی‌شاپ‌های مشهد گفت: خوشبختانه شغل ما نسبت به خیلی از مشاغل ریزشی نداشته است و می توانم بگویم نسبت به سال گذشته اتفاقات خوبی هم رخ داده است.

کافی شاپها وبستنی فروشها میتوانند پروانه کسب دوم بگیرند/سختگیری بهداشت بزرگترین چالش صنفی است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با شروع فصل گرما و تعطیلی مدارس و سراریز شدن مسافران به مشهد بازار مغازه‌های فروش آبمیوه و بستنی گرم می‌شود. و این قضیه وجود نظارت و مدیریت دستگاه‌های ذی ربط را بیش از پیش طلب می‌کند.

در همین رابطه سعید شریف زاده رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، بستنی، فالوده و کافی‌شاپ‌های مشهد گفت: مطمئنا بازار ما هم بی تاثیر از وضعیت حال حاضر اقتصادی نیست و نرخ‌های صنف ما هم افزایش داشته است چون مواد اولیه‌ای که همکاران ما استفاده می‌کنند مثل شیر، خامه، مغزی جات  نرخ آزاد دارند ، با توجه به  گران شدن آن نرخ‌های فروش ما هم بین ۲۰تا۳۰درصد گران شده است.

وی در خصوص صرف اغذیه گرم در برخی از کافی شاپ‌های مشهد توضیح داد: عمده این مراکز از چشم ما به دور هستند و حتی بعضی  اتحادیه جدایی دارند ولی با این همه ما به همه اعضاء اعلام کرده‌ایم کسانی که کافی شاپ هایی با متراژ بالایی دارند و طبق قانون جدید که می‌گوید شغل‌های همگن میتوانند برای صرف اغذیه گرم هم در کافی شاپ‌ها برای دریافت پروانه کسب دوم هم اقدام کنند که تعداد قابل توجهی مراجعه کرده‌اند و می‌توانند اغذیه گرم هم در محل کافی شاپ هایشان ارائه کنند.

شریف زاده در خصوص چالش‌های پیش روی صنف فروشندگان آبمیوه، بستنی، فالوده و کافی‌شاپ‌های مشهد افزود: همیشه یکی از چالش‌های اصلی صنف ما نظارت اداره جات دولتی است به خصوص در مشهد نظارت اداره بهداشت است که یکسری محدودیت هایی را برای اعضای ما برای پروانه کسب ایجاد می‌کند. که ما بارها پیشنهاد داده‌ایم که اداره بهداشت با ما تعامل داشته باشد و سختگیری را در اول کار یک صنف کم کند و در عوض بر روی بحث آموزش تاکید داشته باشد که مثلا اگرفلان صنف ما اگر حداقل‌ها را رعایت کرد پروانه کسبش صادر بشود بعد یک فرصت چند ماهه به این واحد داده شود تا بتوانند مشکلاتشان را رفع کنند بعد درغیر این صورت پروانه کسبشان باطل شود. و به این شکل است که آمار اعضای بدون پروانه کسب ما سیر سعودی پیدا نمی کند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آبمیوه، بستنی، فالوده و کافی‌شاپ‌های مشهد ادامه داد: خوشبختانه شغل ما نسبت به خیلی از مشاغل ریزشی نداشته است و می توانم بگویم نسبت به سال گذشته فعل و انفعالات خیلی خوبی هم داشته است و تقریبا یک رضایت نسبی هم در بین همکاران ما در این خصوص وجود دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.