مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: ۳۵۰۰ خیر ثبت شده در زمینه ساخت و تجهیز مدارس استان با این اداره کل همکاری می کنند.

مشارکت ۳۵۰۰ خیر در ساخت مدارس خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جاسم حسین پور ظهر امروز در نشست خبری اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی که در محل این اداره کل برگزار شد اظهارکرد: نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر مبنای استمرار تزکیه و تعلیم تنظیم شده است.

وی افزود: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با حضور خیرین استان صبح پنج شنبه هفته جاری در تالار ابن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان همانند سال های گذشته برگزار می شود و از تمامی اقشار برای حضور در این جشنواره دعوت کنم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی به فعالیت ۳۵۰۰ خیر ثبت شده اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه ساخت و تجهیز مدارس استان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۲۱۲ تفاهم نامه با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین به امضا رسیده و سعی داریم با افزایش مشارکت خیرین مشکلات آموزش و پرورش را در قسمت های عمده ای کاهش دهیم.

حسین پور با بیان اینکه انعکاس فعالیت های مشارکت های مردمی تاثیر بسیار مثبتی در اذهان عمومی خواهد داشت، ابراز کرد: خیرینی داشته ایم در این چند سال که به جرائت می توانم بگویم مانند آنها را در سال های اخیر نداشته ایم برای مثال یکی از فرماندهان دفاع مقدس در حال حاضر و در سن ۹۰ سالگی علاوه بر ساخت چند پروژه، اهتمام ویژه ای به احداث مدرسه دیگری به نام همسر خود در منطقه تبادکان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس به فاصله بسیار زیاد امکانات با اهداف تعیین شده در سند تحول آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: سند تحول در سال ۹۱ تصویب شد و در آن آرمان های مشخصی برای تعالی و رشد آموزش کشور تدوین شد اما در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با اهداف تعیین شده در سند داریم.

وی در خصوص احداث مدارس و کلاس های جدید در سال گذشته تصریح کرد: ۱۰۰ کلاس درس با ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مربع در قالب ۲۰۳پ رو ژه سال گذشته افتتاح شد که از این تعداد ۱۳۹ پروژه با مشارکت خیرین بوده و با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: امسال نیز ۲۳۷ پروژه با ۹۰۰ کلاس را در برنامه داریم که ۱۱۴ پروژه با حمایت خیرین است و در این راه نیز خیران ایرانی ساکن کشورهای امارات، ترکیه و کانادا ما را همیاری خواهند کرد.

توجه به هوشمند سازی مدارس

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در خصوص هوشمندسازی مدارس تازه احداث شده نیز گفت: بخش زیادی از مدارس توسط خیرین هوشمند سازی می شوند اما اینکه همه مدارس نوساز را می توانیم هوشمند کنیم به لحاظ مالی با مشکل رو به رو هستیم اما به لحاظ تجهیزات گرمایشی در همه مدارس موظف به هوشمند سازی هستیم.

وی در خصوص سرانه آموزشی و تربیتی یادآورشد: سرانه ذکر شده در سند تحول برای هر دانش آموز ۸ متر مربع است، این رقم در حال حاضر در کشور ۵.۲ متر مربع برای هر دانش آموز و در خراسان رضوی نیز ۴.۲ متر مربع است که متاسفانه یک متر از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی منطقه تبادکان با ۱۳۰ هزار دانش آموز را پایین ترین منطقه استان به لحاظ سرانه دانش آموزی معرفی و ابراز کرد: دانش آموزان این منطقه تعدادشان به اندازه دانش آموزان چند منطقه است که کار را برای ما سخت کرده به همین جهت سرانه آموزشی در این منطقه تنها ۲ متر مربع است که حتی با میانگین استانی فاصله بسیاری دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس در خصوص طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی گفت: ۱۸ هزار کلاس از قبل ساخته شده را تاکنون استانداردسازی کرده ایم وحدود ۱۰ هزار کلاس درس باقی مانده که با مصوبه جدید مجلس برای درآمد های گازی قطعاً با سرعت بیشتری این طرح پیش می رود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.