امارات سه لبنانی را که با ادعای ارتباط با حزب‌الله لبنان و اتهامات تروریستی بازداشت کرده بود، بعد از یک سال آزاد کرد.

 امارات سه شهروند لبنانی بازداشت شده را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امارات متحده عربی سه لبنانی به نام‌های «محسن قانصو»، «علی فواز» و «جهاد فوازالدین» را که پیشتر به اتهام واهی مشارکت درگروه‌های تروریستی بازداشت شده بودند، آزاد کرد. آنها پس از آزادی، دیشب با هواپیما به کشورشان بازگشته و وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شدند.

البته برخی رسانه‌های لبنانی نیز گزارش دادند که دو تبعه دیگر لبنان به نام‌های «حسین زعرور» به دلیل تأخیر در ارائه مدارک سفر، امروز دوشنبه به لبنان سفر خواهد کرد و یک نفر دیگر به نام «مصطفی کریم» بنا به خواست خود به کشور دیگری سفر می‌کند.

امارات این اتباع لبنانی را سال گذشته به اتهام تشکیل «گروه تروریستی» وابسته به حزب‌الله لبنان بازداشت کرده بود.

این در حالی است که لبنان تلاش‌های خود را برای آزادی جاسوس لبنانی- آمریکایی که در تهران به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده بود را گسترش داده است. میشل عون رئیس جمهور لبنان دیشب در اظهاراتی در خصوص پرونده محکومیت «نزار زکا» تاکید کرد: من از زمان بازداشت نزار در تهران نامه ها و مطالباتی را دریافت کرده‌ام، من با خانواده وی نیز دیدار کرده‌ام و مذاکراتی که برای تبادل نظر صورت گرفته و موفقیت‌آمیز نبوده را نیز دنبال کرده‌ام.

عون گفت که عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی کشور را مامور کرده تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. اما این موضوع به زمان نیاز دارد، لذا هر چیزی که در این زمینه گفته و نوشته می‌شود، فارغ از واقعیت‌ها است و به آنها اهمیت ندهید.وبگاه لبنانی النشره دیروز از سفر عباس ابراهیم مدیر اداره کل امنیت عمومی لبنان به تهران خبر داد.

پایگاه لبنانی «دیلی استار» لبنان شنبه گذشته مدعی شده بود که وی ظرف 48 ساعت آینده وارد بیروت خواهد شد. زکا در دادگاهی در ایران به دلیل همکاری با دولت خارجی علیه منافع ملی ایران به 10 سال حبس و پرداخت 4.2 میلیون دلار محکوم شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.