استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه حدود 70 درصد تصادفات در حوزه شهری است به صورت آزمایشی فرماندهی کاهش تصادفات و تلفات در مشهد به شهرداری این شهر سپرده شود و بقیه دستگاه‌ها هم با شهرداری همکاری کنند.

شهرداری مشهد فرمانده کاهش تصادفات شهری شد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل این استان با بیان اینکه باید با مقدورات موجود رتبه تصادفات خود را تنظیم کنیم، گفت: خراسان رضوی از میزان تردد بالایی نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار است، بنابراین، طبیعتا تصادفات هم در این استان قابل توجه هستند، این در حالی است که نمی‌توانیم بپذیریم حتی یک زائر تصادف کرده و مجروح شود، بنابراین، تا جایی که می‌توانیم تصادفات را باید کاهش بدیهم و این امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد تصادفات در حوزه شهری است به صورت آزمایشی فرماندهی کاهش تصادفات و تلفات در مشهد به شهرداری این شهر سپرده شود و بقیه دستگاه‌ها هم با شهرداری همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که دیگر استان‌ها، فرهنگ رفت و آمد شهری را از مشهد یاد بگیرند. 

نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر برای کاهش میزان تصادف در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای کاهش تصادفات صورت گرفت، این در حالی بود که با مشکل محدودیت منابع هم روبه‌رو بودیم.

محمدکاظم تقوی با اشاره به پیشرفت نظارت‌های تصویری، افزود: باز هم نیاز به فرهنگ‌سازی و حرکت‌های جهادگونه داریم تا در سال جاری از برنامه‌های پیش‌بینی شده فراتر برویم.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه درون شهری تلاش‌های بسیار خوبی برای تردد بهتر و کاهش تصادفات خودروها صورت گرفته است، اضافه کرد: در موضوعاتی مانند اعمال قانون کارهای بسیار خوبی صورت گرفت، اما نیاز به همکاری سازمان‌های دیگر نیز در مواردی از جمله کنترل و نظارت احساس می‌شود. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با اقدامات تکمیلی دستاوردهای خوبی را داشته باشیم و رضایت زائرین و مجاورین را بدست بیاوریم، هر چند که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری حجم زائر بیشتری را نسبت به سال قبل شاهد باشیم.

60 درصد جانباختگان تصادفات عابرین پیاده هستند

در ادامه این جلسه رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گزارشی در خصوص ترافیک و تصادفات درون شهری و عملکرد پلیس راهور در سطح معابر شهری ارائه کرد و گفت: در حوزه معابر درون شهری با چهار چالش مهم روبه‌رو هستیم که سهم عابرین پیاده قابل توجه است، بر این اساس حدود 60 درصد جانباختگان ما را عابرین پیاده و30 درصد موتور سیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند.

سرهنگ محمدباقر سلیمی تهدید سوم در تصادفات را وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌ها دانست و اضافه کرد: مشهد به دلیل عدم زیرساخت‌ها و کنارگذرهای لازم و تداخل و ترکیب ترافیک سنگین و سبک زمینه بروز تصادف را دارد.

وی سرعت را تهدید چهارم برشمرد و افزود: تلاش‌های خوبی در رابطه با نحوه استفاده از سرورها و راه‌اندازی مانیتورینگ برای پلیس صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم از این زیرساخت به‌روز استفاده بهتری کنیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 68 نقطه حادثه‌خیز معابر درون شهری شناسایی شدند، ادامه داد: در سال 97 حدود 115 هزار انواع گواهینامه صادر شده است.

بیشترین آسیب در حوزه واژگونی‌های خودروها است

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: این استان قریب 8 درصد از راه های کشور را در اختیار دارد که این تراکم از راه های فشرده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است.

هادی امیدوار با اشاره به ورود حدود 15 میلیون وسیله نقلیه در سال 97  به خراسان رضوی، افزود: در نوروز سال جاری، یک میلیون و 146 هزار دستگاه وارد مشهد شدند که نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.

وی ضمن بیان اینکه یک سوم حوادث خراسان رضوی مربوط به مسیر سبزوار است، اضافه کرد: بیشترین آسیب ما در حوزه واژگونی‌های خودرو است، با وجود اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام دادیم، اما لازم است که بر روی مسیر سبزوار کار بیشتری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.