رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: به‌محض ورود خودرو به پارکینگ و ثبت شماره آن در سامانه توقیف و ترخیص کشوری، پیامک حضور خودرو در پارکینگ، برای مالک فرستاده می‌شود.

ارسال پیامک به راننده به‌محض انتقال خودرو به پارکینگ
به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر سلیمی در رابطه با چگونگی اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد انتقال خودروی آن‌ها به پارکینگ، اظهار کرد: تا یک سال گذشته همه پارکینگ‌های استان به سیستم و سامانه هوشمند توقیف و ترخیص که به‌صورت سراسری و کشوری راه‌اندازی شده، متصل نبودند. خوشبختانه امروز پارکینگ‌های استان به این سامانه متصل هستند؛ بنابراین خودروهایی که به پارکینگ‌ منتقل می‌شوند به‌محض ورود، اطلاعاتشان در سامانه پارکینگ، ثبت می‌شود و پیامکی برای شماره‌ پشتیبانی که مالک خودرو به‌صورت خوداظهاری در زمان تعویض پلاک در اختیار ما گذاشته، فرستاده می‌شود.  
برخی شماره تلفن‌های پشتیبانی که شهروندان اعلام می‌کنند، ناصحیح است
وی افزود: متأسفانه برخی از شماره تلفن‌های پشتیبانی که به‌صورت خوداظهاری در فرم‌های تعویض پلاک و شماره‌گذاری زمان تحویل خودرو نوشته می‌شود، صحت ندارد. این درحالیست که پلیس فرض بر صحت این شماره اعلامی می‌گذارد و راستی‌آزمایی صورت نمی‌گیرد، درواقع این احترام به شهروند داده می‌شود شماره‌ای که ارائه می‌دهد واقعی است، اما گاهی شهروندان شماره‌ای واقعی ارائه نمی‌دهند، یا شماره‌ همراه خود را در طول سال تغییر می‌دهند و...؛ بنابراین امکان دریافت پیامک سامانه هوشمند پارکینگ‌ را ندارند.
شهروندان برای آگاهی از انتقال خودروی خود به پارکینگ با ۱۱۰ تماس بگیرند
سلیمی ادامه داد: در این راستا شهروندان می‌توانند به‌محض اینکه متوجه شدند خودرویشان در محل پارک شده قرار ندارد با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و از طریق پل‌های ارتباطی موجود، استعلام از پارکینگ‌ها و تیم‌های انتقال، صورت می‌گیرد تا از انتقال خودروی شهروند به پارکینگ آگاه شوند.
سامانه توقیف و ترخیص خودرو، به‌صورت آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به این نکته که شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض خودرو، شماره همراه صحیح خود را اعلام کنند، گفت: رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی کشور اعلام کردند که چنین امکانی برای مالکان خودرو وجود دارد اگر اطمینان دارند شماره تلفنی که در فرم خوداظهاری بیان کردند، ناصحیح است می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو، فرم اصلاح دریافت کنند و شماره جدید را ارائه دهند تا پیامک‌های سامانه هوشمند پارکینگ‌ها برای آن‌ها فرستاده شود. نکته مهم این است که به‌محض ورود خودرو به پارکینگ و ثبت شماره خودرو در سامانه توقیف و ترخیص کشوری، پیامک حضور خودرو در پارکینگ، برای مالک فرستاده می‌شود.   
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.