رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: مشهدالرضا(ع) سالانه پذیرای بیش از یک میلیون زائر غیرایرانی است؛ می‌توان از این ظرفیت برای آشنایی آنان با تاریخ و ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و در راستای اصل تالیف قلوب استفاده کرد.

زمینه آشنایی دانشجویان خارجی زبان مشهد با ادبیات دفاع مقدس فراهم شود

به گزارش قدس آـنلاین، میثم مرادی با بیان اینکه تجارب خوبی از همکاری حوزه هنری و دانشگاه‌ها در برگزاری رویدادهای هنری داشته‌ایم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌شناسی دانشجویان علاقه‌مند و فعال هنری در راستای استمرار این همکاری‌ها و ایجاد یک جریان اثرگذار هنری بین نسل جوان امری ضروری است.

وی افزود: ما در حوزه هنری خراسان رضوی در تمامی رشته‌های این عرصه، ظرفیت‌های خوبی داریم و درصدد هستیم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها محدود به فضای داخلی مجموعه نشود که در این زمینه محیط دانشگاه یک مزیت بالقوه و مهم برای شناسایی و جذب استعدادهای جدید است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به نقش به‌سزای تولیدات هنری در مقابله با معضلاتی نظیر بدحجابی‌ تصریح کرد: شاهنامه فردوسی یک اثر فاخر ایرانی و شیعی است که در آن مسئله حجاب و عفاف مورد تاکید قرار گرفته؛  می‌توانیم با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یک کار پژوهشی ویژه در این باره انجام دهیم و با بهره‌گیری از زبان هنر، اهمیت موضوع عفت و حجاب را در ادبیات و تمدن ایرانی نشان دهیم.

مرادی خاطرنشان کرد: برخی از آکادمی‌های رسانه‌ای و هنری غربی در کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان، اقدام به تاسیس دانشکده کرده و استعدادهای جوانان آنها را شناسایی و براساس اندیشه‌های غرب، پرورش می‌دهند. مشهدالرضا(ع) سالانه پذیرای بیش از یک میلیون زائر غیرایرانی است و جمعیت قابل توجهی از دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای عرب‌زبان در دانشگاه‌های این شهر مشغول به تحصیل هستند که می‌توان از این ظرفیت برای آشنایی آنان با تاریخ و ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و در راستای اصل تالیف قلوب استفاده کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.