سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در نمایشگاه امسال گل و گیاه مشهد، شیوه‌های توسعه بام‌ها و بالکن‌های سبز در فضای شهری مشهد آموزش داده می‌شود.

بام‌ها و بالکن‌های سبز در فضای شهری مشهد توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال گل و گیاه برای نخستین بار، بخشی برای اجرای طرح‌های خشک منظر (زیرو سکیپ)، آشنایی با گونه‌های کم نیاز قابل استفاده در فضای سبز شهری پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در نمایشگاه امسال ترویج و توسعه بام‌ها و بالکن‌های سبز، شیوه‌های اجرای باغ بام‌ها و اجرای تراس سبز و کاربرد گیاهان در نمای ساختمان نیز به نمایش گذاشته شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ خرید گل و گیاه و آشنایی با نحوه نگهداری گل‌ها در منازل با اجرای گلخانه‌های خانگی پرتابل، تراریوم، فضای سبز مینیاتوری و فضاهای سبز معلق از دیگر اهداف و برنامه های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های امسال استفاده از توپیاری‌های متنوع سبز که همان هنر آرایش گیاه به اشکال مختلف با هرس کردن گیاه یا ایجاد شکل با گیاهان به صورت تزئینی است، می‌باشد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: اپلیکیشن‌های موبایلی، برای خرید و ارسال گل و گیاه در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود و در کنار همه اینها همایش "پساب فضای سبز و تصفیه خانه" نیز در از جمله رویدادهای جانبی متنوع نمایشگاه است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.