بخش کشاورزی گناباد فقط حدود ۳۰ درصد سهم شاغلان گناباد را به خود اختصاص داده است.

سهم حدود ۳۰ درصدی بخش کشاورزی گناباد در اشتغال

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار گناباد در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی گناباد گفت: این شهرستان از نظر شاغلان در صنعت و خدمات، دارای رتبه‌های خوبی در استان است اما فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی باید افزایش یابد.

حامد قربانی افزود: با وجود ظرفیت‌های کشاورزی بسیار در گناباد این بخش  فقط  ۲۹ و ۴ دهم درصد سهم شاغلان گناباد را به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان گناباد به صورت خام به دیگر نقاط خراسان رضوی و کشور ارسال می‌شودگفت: با وجود ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، خام‌فروشی از معضلات مهم این بخش به شمار می‌رود که باید با اصلاح زنجیره ارزش افزوده به نفع کشاورزان و دامداران منطقه از این امر جلوگیری کرد.

فرماندار گناباد با تاکید بر افزایش بهره‌وری با استفاده از مدیریت منابع آب و کشت‌های مناسب افزود: این شهرستان از مناطق مستعد خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص پسته و زعفران و گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

۳۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.