مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از آمادگی این مجموعه برای میزبانی از ۱۰ هزار نفر در طرح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان ۹۸ خبر داد.

آمادگی تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای میزبانی از ۱۰ هزار نفر در طرح اوقات فراغت

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر هاشمی جواهری در نشست خبری برنامه‌های تابستانی طرح اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس رضوی که در سالن جلسات مطبوعاتی ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، به تشریح ویژه برنامه‌های تابستانی این مجموعه ورزشی پرداخت و با بیان اینکه تربیت بدنی آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی است، اظهار کرد: این مجموعه طی دو سال گذشته از سوی وزرات ورزش و جوانان به عنوان باشگاه برتر در فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی معرفی شده و لوح و تندیسی را به همین مناسبت دریافت کرده است.

وی ۲۵ خرداد را تاریخ آغاز کلاس‌های اوقات فراغت اعلام کرد و گفت: پیش بینی ما استقبال و استفاده بیش از ۱۰ هزار نفر از طرح اوقات فراغت تربیت بدنی است که با ۵۱ رشته فعال در ۱۵۰ کلاس به صورت صبح و عصر در خدمت علاقه‌مندان به ورزش خواهیم بود.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر ادامه فعالیت‌های سال‌های گذشته این مجموعه در برگزاری دوره‌های ورزشی، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های جدیدی را از جمله سطح‌بندی کلاس‌ها بر اساس توانمندی و رده سنی برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد تا از تکرار مهارت‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در گام دیگری تلاش کردیم تا بزرگان و بهترین‌های هر رشته را برای ارتقا سطح دوره‌ها دعوت کنیم و به کار بگیریم. همین طور قصد داریم تا در بسیاری از رشته‌های ورزشی از حداکثر امکانات ورزشی بهره‌برداری کنیم. استفاده از ظرفیت‌های مجموعه هنگام غروب‌ و تاریکی هوا برای برگزاری کلاس فوتبال با افزودن امکانات روشنایی میسر شد که از جمله این اقدامات است.

علی‌اکبر هاشمی جواهری همچنین اضافه کرد: از آنجایی که بسیاری از استعدادها در دوره‌های اوقات فراغت توسط مربیان برجسته مجموعه شناسایی می‌شود، اما بعد از اتمام دوره‌ها رها می‌شوند، تدابیری در نظر گرفته‌ایم تا با تداوم روند برگزاری دوره‌های آموزشی با همان کادر مربیان در طول سال، به استعدادیابی و رشد آنها جهت هدایت و تحویل دادن به رده‌های بالاتر ورزشی کمک کرده باشیم.

وی امکانات، تجهیزات و نیروهای آموزشی مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی را به اذعان کارشناسان ورزشی خارجی کم نظیر برشمرد و گفت: مهیا ساختن فضایی امن و آرام برای آموزش و استفاده عموم متقاضیان از این امکانات و آسودگی خیال خانوادهها، یکی از مهمترین ویژگی‌های مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس است.

این مقام مسئول در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی دیگر اقدامات این مجموعه در تابستان امسال را این گونه تشریح کرد: ارزیابی دقیق و علمی، تجزیه و تحلیل این ارزیابی‌ها و ارائه پروتکل برای اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی و حرکتی با رویکرد سلامتی و اصلاحی در این مؤسسه ورزشی به اجرا در می‌آید که در سطح کشور کم نظیر است.

به گفته وی استفاده از مربیان مجرب و کارآزموده و نیز افزودن رشته‌های جدید آموزشی چون دوومیدانی، تیراندازی، تنیس روی میز، دارت، فوتبال دستی و ... فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای استفاده عموم از این دورههای ورزشی، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تابستان ۹۸ تربیت بدنی آستان قدس رضوی است.

هاشمی جواهری توجه ویژه به محرومان و مناطق کم برخوردار شهر مشهد را جزو اولویت‌های مجموعه آستان قدس رضوی بیان کرد و گفت: افزایش برخورداری اهالی مناطق محروم از امکانات اماکن ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی مانند ساکنان شهرک شهید رجایی گاها به صورت رایگان و یا اختصاص تخفیفات ویژه برای جامعه هدف مانند بازنشستگان، خدام، خادمیاران و کارکنان آستان قدس و دیگر نهادها به صورت قراردادهای گروهی، بخشی از فعالیت‌های ما را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: سرویس ایاب و ذهاب برای کلاس‌های اوقات فراغت در جهت تسهیل استفاده بچه‌ها و آسودگی خیال والدین‌شان و نیز چاشت، لباس، ساک و لوازم تخصصی هر رشته ورزشی در نظر گرفتهایم. همین طور با توجه به بالا رفتن هزینههای ثبت‌نام در دوره‌های ورزشی در دیگر سالن‌های سطح شهر و فراهم آوردن شرایط استفاده عموم از کلاس‌های اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس، تخفیفات مناسبی را برای نام‌نویسی انواع رشته‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به افتتاح موزه ورزش در این مجموعه ورزشی در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۹۷، ابراز کرد: بخشی از مدالها و اشیای موزه‌ای مربوط به قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی را از موزه آستان قدس رضوی به این مکان منتقل کردیم و با توجه به فراهم شدن چنین فضای امن و مجهزی برای نگهداری ماندگار این اشیای ذی قیمت، پیشنهاد می‌کنم همه ورزشکاران صاحب عنوان، مدال و یا اشیای ورزشی ارزشمند خود را چه به صورت امانی و چه دایمی در اختیار این موزه قرار دهند.

وی همچنین نقش استادیوم امام رضا(ع) را در موفقیت و آسیایی شدن تیم پدیده بی بدیل دانست و افزود: این موفقیت‌ها و برپایی امن و آرام رقابت‌ها در این مجموعه بزرگ ورزشی، همه از برکات وجود قدسی حضرت رضا(ع) است چرا که اگر این مسابقات در استادیوم دیگری برگزار می‌شد، حواشی بسیاری را رقم می‌زد.

هاشمی جواهری تأکید کرد: همان طور که همه شاهد بودند، در فصل پیش که برخی از ورزشگاه‌های ما با اتفاقات ناخوشایندی روبرو شد، مشهد با استادیوم امام رضا(ع) بهترین میزبانی را به عمل آورد و حضور اخلاق‌محور و شایسته ۲۵ هزار تماشاگر در استادیوم امام رضا(ع) بسیار ارزشمند بود.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی در همین راستا اعلام کرد: دیگر زمان تهیه بلیط به صورت حضوری به پایان رسیده و نرم افزار و امکانات لازم برای بلیط فروشی اینترنتی بازی‌های فوتبال را آماده کرده‌ایم و با اعلام آمادگی باشگاه‌ها این کار انجام خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.