خبرگزاری کیودو به نقل از سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران تلفنی گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر ژاپن و ترامپ درباره ایران در آستانه سفر آبه به تهران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری کیودو به نقل از سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع ایران تلفنی گفتگو کرد. این گفتگوی تلفنی یک روز پیش از دیدار وی از ایران صورت گرفته است.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد مقامات دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع ایران تلفنی گفتگو کردند. یکی از منابع آگاه دولت ژاپن به دلیل ماهیت حساس موضوع این تماس تلفنی به لحاظ دیپلماتیک از ارائه جزییات درباره این تماس ۲۰ دقیقه‌ای سرباز زد.

شینزو آبه قرار است روز چهارشنبه از ایران دیدار کند و به این ترتیب نخستین نخست وزیر ژاپن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه قبل خواهد بود که از ایران دیدن می‌کند.

در جریان این دیدار نخست وزیر ژاپن قرار است به طور جداگانه با حسن روحانی، رئیس جمهور و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند. این سفر در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران صورت می‌گیرد. تصمیم سال گذشته دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بین المللی ۲۰۱۵ با ایران و اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی با بازخورد شدید از سوی تهران مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.