همدان-رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از آغاز جلسات بررسی تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری همدان در شورا خبر داد.

جلسات بررسی تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری همدان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی امید در جلسات بررسی تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری، افزود: تفریغ بودجه پایان برنامه یک ساله شهرداری است که پس از بررسی ها گزارش و نتیجه نهایی برای تصویب به صحن شورا ارسال خواهد شد.

کاوسی امید راه‌اندازی خزانه داری کل در شهرداری همدان را ضروری دانست و اضافه کرد: باید مقدمات این امر در سال جاری انجام شود تا در سال ۹۹  مؤلفه بررسی تفریغ بودجه، خزانه داری کل باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون،  60 درصد از جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری‌ها پرداخت شود و این در حالی است که دولت سهم شهرداری همدان را از این محل پرداخت نکرده است.

کاوسی امید با بیان اینکه شهرداریها سال ۹۷ سال ویژه ای را پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: با توجه به تورم بالای که در کشور تجربه کردیم سال گذشته شورا طبق مصوبه اولویت فعالیت شهرداری را پرداخت حقوق کارکنان لحاظ کرد.

رییس شورای شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه تفریغ بودجه یک اهرم نظارتی شورا بر عملکرد بودجه شهرداری است، گفت: بر این اساس تفریغ بودجه باید با دقت بررسی شود و با این امر تلاش و فعالیت حوزه و بخش های مختلف شهرداری مشخص می شود.

کامران گردان با انتقاد از اینکه از شروع عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه ای که شهرداری همدان در سال ۹۷ اعلام کرد عملیات اجرایی تعدادی از پروژه تاکنون شروع نشده است، افزود: لازم است شهرداری ‏گزارشی از روند پیشرفت پروژه های اعلام شده را به شورا ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.