سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طی روزهای آینده تصمیم گیری نهایی درباره پروژه کمربندجنوبی مشهد صورت خواهد گرفت.

کمربند جنوبی مشهد تاکنون به نتیجه ای مبنی بر آغاز مجدد پروژه نرسیده است

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کمربند جنوبی در شبکه راه های استان خراسان رضوی و در شبکه معابر شهرمشهد تعریف شده است و کارکرد حمل و نقلی وارتباطی بین بزرگراه حرم تا حرم و بزرگراه چناران را داشته و در مورد مواردی نظیر کاهش ترافیک شهری و کاهش آلاینده های شهری تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: اما اجرای این پروژه که توسط شهرداری مشهد در حال انجام بود، بنابر درخواست سمن های محیط زیستی و با دستور دادستانی در سال ۹۶ متوقف شد  و در زمینه ادامه اجرای آن علی رغم برخی هماهنگی ها و رایزنی ها برای برطرف شدن مشکلات ، اما تاکنون به نتیجه ای مبنی بر آغاز مجدد اجرای پروژه نرسیده است.

قربانی با بیان اینکه نمی توان این پروژه بزرگ را به یکباره از شبکه معابر شهری مشهد حذف کرد، بیان داشت: اجرای پروژه کمربند جنوبی مشهد منتفی نشده است، زیرا  از ۲۰سال پیش برنامه و نقشه ان در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و مستندات گوناگونی نیز در این زمینه وجود دارد  از این رو بنا است ایرادات محیط زیستی  آن برطرف و اجرای آن ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه نگاه استاندار خراسان رضوی بر ادامه اجرای پروژه است ، تصریح کرد: در باره اجرای پروژه و مشکلات پیش روی آن و نظراتی که فعالان محیط زیستی دارند، گزارش جامع و کاملی هفته گذشته به استاندار خراسان رضوی داده شد و نگاه وی نیز بر آن است که این پروژه ادامه پیدا کرده و اجرا شود و تصمیم گیری نهایی در باره این پروژه طی روزهای اینده صورت خواهد گرفت، زیرا بودجه هنگفتی برای اجرای آن تاکنون صرف شده است .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد مکلف شده است در اجرای این پروژه ، مشکلات محیط زیستی را برطرف کند تا دغدغه های دوستداران و طرفداران طبیعت و محیط زیست  در اجرای این پروژه نیز به حداقل ممکن برسد، افزود: اجرا نشدن پروژه کمربند جنوبی باعث اختلال در ترافیک کلانشهر مشهد خواهد شد  و باید با رفع ایرادات محیط زیستی اجرای ان ادامه پیدا کند، زیرا جزو طرح های مصوب شهری در موضوع کاهش ترافیک است و حتی اگر بنا به دلایلی با اجرای آن همچنان مخالفت صورت بگیرد باید یک گزینه جایگزین ان تعریف شود. زیرا بار  ترافیکی که در کمربندجنوبی مشهد تعریف شده است  در واقع انتقال دادن بار ترافیکی از یک ضلع شهر به ضلع دیگر شهر است و اگر این کمربند وجود نداشته باشد ترافیک باید از داخل شهر عبور کند که این موضوع به محیط زیست نیز لطمه وارد خواهد کرد و ملاحظات ترافیکی هم دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.