خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با اشاره به اقدامات این نهاد درزمینهٔ توسعه طرح‌های صنایع‌دستی گفت: این نهاد تاکنون بیش از هزار و ۷۸ شغل در بخش صنایع‌دستی استان راه‌اندازی کرده است.

اجرای ۱۰۷۸ طرح اشتغال صنایع‌دستی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد بابیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲۵ هزار طرح اشتغال‌زایی فعال توسط این نهاد اجراشده است، افزود: از این تعداد هزار و ۷۸ طرح مربوط به صنایع‌دستی است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع‌دستی و طرح‌های مشاغل خانگی و توسعه آن بین مددجویان ازجمله زنان سرپرست خانوار، تاکنون توانسته تأثیرات بسزایی در توانمندی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه مددجویان این حوزه هم‌اکنون در رشته‌های قالی، گلیم‌بافی، تابلو فرش در حال فعالیت هستند، افزود: مددجویان کارآفرین حوزه صنایع‌دستی طی سال ۹۷ موفق به تولید ۲۷۸ تخته قالی دست‌باف،۱۳۹ مورد تابلو فرش و هزار و ۲۳۴ مورد نیز گلیم شده‌اند.

الهی راد دستاورد مددجویان در حوزه صنایع‌دستی طی سال گذشته را ۸۷۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از این رقم توسط شرکت صنعت آفرینان تهران خریداری‌شده و باقی‌مانده نیز در بازارهای داخل و خارج استان به فروش رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان ‌شمالی در ادامه به اختصاص بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: درمجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌یافته است که ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل بانک‌های عامل به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی طی امسال به این نهاد اختصاص‌یافته است که با توجه شرایط بومی مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.