خراسان شمالی- رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با راه اندازی سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در این استان، شکایت ها و تخلفات حمل و نقل عمومی استان کاهش یافته است.

سامانه تخلفات حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی را کاهش داده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، علی شرفی اظهار کرد: با استفاده از سامانه سپهتن، رسیدگی به شکایات مسافران تسهیل  شده است از طرفی، این سامانه تخلفات رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی افزود: رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، توسعه سامانه‌های هوشمند در حمل و نقل عمومی است تا رفاه مسافران بیشتر و ایمنی سفرها ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه اکنون تمام ناوگان اتوبوسی به سامانه سپهتن متصل است گفت: ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در تمام محورهای استان به سامانه مزبور متصل است و تردد آن در جاده ها رصد می شود.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره مزایای راه اندازی سامانه سپهتن اظهار کرد: سامانه سپهتن برای کمک به ارتقای ایمنی ترددها در جاده ها راه اندازی شده است و در تلاش است تا سفرها با ناوگان عمومی با کمترین مشکل انجام شود.

وی افزود: این سامانه قادر است تمام رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه ها مخابره نماید.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفر ها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می کند.

شرفی گفت: تجهیزاتی در داخل اتوبوس نصب شده است که اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت، ساعت کار راننده و... به پاسگاه ها منعکس می شود.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تجهیزات در مرحله نخست در اتوبوس هایی که در محورهایی به مقصد کلان شهرها فعالیت دارند نصب شد و اکنون تمام اتوبوس ها ی فعال در مسیرهای برون شهری فعالیت دارند به این سامانه متصل شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.