به نظر می‌رسد جنگ جدیدی بین پردازنده ها در راه باشد،  AMD نیز با تراشه Ryzen ۱۶ هسته‎‌ای نسل سوم وارد این نبرد خواهد شد.

پردازنده جدید AMD از ریز پردازنده ۶۴ هسته‌ای تشکیل می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نظر می‌رسد جنگ جدیدی بین پردازنده ها در راه باشد، AMD نیز با تراشه Ryzen ۱۶ هسته ای نسل سوم وارد این نبرد خواهد شد.

AMD به دنبال رونق بازار پردازنده با معرفی نسل سوم پردازنده‌های خود که AMD Ryzen ۹ ۳۹۵۰X  نام دارد در رویداد بعدی بازی Horizon در E۳ ۲۰۱۹ است تا بار دیگر فشار ها را از روی خود بردارد.

ریزن ۹ ۳۹۵۰X یک تراشه ۱۶ هسته‌ای  ۳۲ بیتی مبتنی بر معماری ۷n nanometer Zen ۲ است. این تراشه با سرعت ۳.۵ گیگاهرتز کار می کند و دارای یک clock boost ۴.۷GHz و حافظه داخلی ۷۲ مگابایتی است.

این بیشترین تعداد هسته برای یک پردازنده دسکتاپ برای کاربران است.

۳۹۵۰X از سوکت AM۴ استفاده می‌کند و AMD توصیه می‌کند که آن را در یکی از مادربردهای جدید X۵۷۰ AMD که در Computex راه اندازی شده است نصب کنید.

در طراحی حرارتی TDP امتیاز ۱۰۵ وات را گرفته است، این مقایسه را با پردازنده ۱۶ هسته ای AMD که دارای TDP ۱۸۰ وات و ۱۶ هسته‌ای اینتل که دارای TDP ۱۶۵ وات بوده، انجام شده است.

۳۹۵۰X از دو نوع از chiplet های هشت هسته‌ای Zen ۲ در ترکیب با یک مؤسسه IO استفاده می کند که ۲۴ شاخه PCIe ۴.۰ را در اختیار دارد.

احتمالا این تراشه ۷۴۹ دلار قیمت گذاری خواهد شد که قیمت نسبتاً مناسبی در این محدوده خواهد بود اما اطلاعات نشان می‌دهد که AMD می‌تواند با معماری Zen ۲ کار کند.

تراشه جدید AMD   احتمالا در سپتامبر ۲۰۱۹ در دسترس عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.