استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) در دستور کار قرار بگیرد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر معارف اهل بیت (ع)

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی ظهر امروز در شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: همه ما باید از تک تک لحظه‌های حضور در جایگاه خادمی مردم برای الگوسازی یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و رضوی استفاده کنیم و این مهم جز با همت همه کسانی که در مسئولیت‌های مختلف قرار دارند، محقق نمی‌شود.

وی افزود: بنا بر تاکید مراجع عظام تقلید، تعظیم مناسبت‌های مذهبی اقدامی ارزشمند به حساب می‌آید، اما شایسته است که از این فرصت‌ها برای پیاده سازی اخلاق، رفتار و سیره رضوی و دیگر ائمه اطهار (ع) در زندگی فردی و اجتماعی استفاده شود و در این راستا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توان به جوانانی که امروز عاشق و تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند خوراک فرهنگی ارائه کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم وظیفه ما را دوچندان می‌کند که به عنوان زائر یا مجاور، سیره این دو بزرگوار را در رفتار و عملکرد خود نهادینه کنیم.

وی گفت: آثار برنامه‌های دهه کرامت در حوزه ترویج معارف اهل بیت (ع) به نسل جوان ملموس باشد، امروز نیاز داریم که مناسبت‌های مذهبی را باشکوه برگزار کنیم و در عین حال برای معرفی ارزش‌ها و سیره ائمه معصومین (ع) با زبان نرم و کریمانه تلاش کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: آیا در گام دوم انقلاب باید کشور را همانند ۴۰ سال گذشته اداره کرد؟ بلکه باید جرأت داشته باشیم و کارنامه گام اول را به صورت شفاف به مردم ارائه کنیم و اگر جوانان قانع شوند، همانند دوران دفاع مقدس تمام وجود و هستی خود را در مسیر پیشرفت و تعالی کشور قرار خواهند داد.

وی بیان کرد: پیشوایان دینی همواره بر این نکته تاکید کرده‌اند که در کنار عبادت باید به مسئله معیشت و اقتصاد خانواده هم توجه داشت و در این راستا مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به دنبال نهادینه کردن توصیه‌های دینی در متن زندگی مردم است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.