حسین کنعانی مقدم گفت: همه به این موضوع واقفند که اگر آقای ترامپ دراین خصوص به برگ برنده خود نرسد تمام آنچه در خاورمیانه، در مذاکرات کره شمالی و در جنگ اقتصادی با چین و... دنبال کرده است به کارتهای بازنده وی تبدیل خواهد شد از این روبه نظرمی رسد بیش از اینکه آقای ترامپ به دنبال یک مذاکره واقعی ودو جانبه باشد به دنبال یک تئاتر مذاکره برای رسیدن به اهداف سیاسی خود و راضی کردن حامیان صهیونیستی خود است.

ترامپ به دنبال یک مذاکره تئاتری است/ ایران هیچگاه به دنبال آتش افکنی در منطقه نبوده است

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با قدس آنلاین درخصوص تازه ترین اظهار نظرهای سران آمریکایی در دعوت از ایران برای انجام مذاکره جدید گفت: آقای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا چاره ای جزدر دست داشتن برگ برنده‌ای برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود ندارد. این برگ برنده را در مذاکره با ایرانی دنبال می‌کند که تسلیم خواسته‌های وی باشد تا این مسأله را به عنوان پیروزی خود به افکار عمومی آمریکا تحمیل کند، به همین خاطر درصدد است حتی در یک مذاکرات نمایشی از این فرصت به نفع خود بهره‌برداری کند.

وی درادامه بیان داشت: همه به این موضوع واقفند که اگر آقای ترامپ دراین خصوص به برگ برنده خود نرسد تمام آنچه در خاورمیانه، در مذاکرات کره شمالی و در جنگ اقتصادی با چین و... دنبال کرده است به کارتهای بازنده وی تبدیل خواهد شد از این روبه نظرمی‌رسد بیش از اینکه آقای ترامپ به دنبال یک مذاکره واقعی ودو جانبه باشد به دنبال یک تئاتر مذاکره برای رسیدن به اهداف سیاسی خود و راضی کردن حامیان صهیونیستی خود است.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص استمرار ایران بر مواضع سیاسی خود در برابر زیاده خواهی‌های رئیس دولت آمریکا گفت: راهبرد و استراتژی جمهوری اسلامی در مسائل پیش آمده با آمریکا همیشه روشن بوده و این بار نیز توسط مقام معظم رهبری به صراحت بیان شده و بسیار شفاف است که راه ما ایستادگی، مقاومت، پایداری و مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکاست؛ نه جنگی به وقوع می پیوندد ونه مذاکره‌ای انجام می‌شود.

حسین کنعانی مقدم درباره سیاست‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: قطعاً سیاست‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز بر مبنای اشاره شده توسط مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد، قطعا جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی وکشورهایی که به دنبال کاهش تنش‌های ناشی از  اقدامات توسعه طلبانه آمریکا هستند همکاری خواهد داشت چرا که ایران به دنبال آتش افکنی در منطقه و ایجاد جنگ تحمیلی نیست؛ قطعا در عالم سیاست و دیپلماسی چاره ای غیر از شنیدن سخنان رؤسای سایر کشورها را نداریم و حرف خودمان را هم بزنیم و در عین حال میز مذاکره، میزی است که حرفهایی که در آن زده می‌شود باید برای همه طرفین عملاً عملیاتی شود در غیر این صورت میز مذاکره، میز فریب و نیرنگ خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران پای چنین میزی نخواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.