قزوین_ مشکل انتخاب شهردار جدید الوند پس از گذشت بیش از یک سال بلاتکلیفی و کشمکش شورای شهر و وزارت کشور این بار وارد فاز جدیدی شده تا این موضوع به یک کلاف سردرگم بدل شود.

کلاف سردرگم انتخاب شهردار الوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهر کارگرنشین الوند با مشکلات عدیده شهری از جمله نبود بیمارستانی با عنوان تامین اجتماعی و عدم بهره مندی از خدمات مناسب درمانی و بهداشتی، انجام پروژه های نیمه کاره در کمربندی جنوبی شهر و عدم اتمام آنها، نبود تصفیه خانه مناسب و تعطیلی شرکت کنتورسازی در حالی دست و پنجه نرم می کند که انتخاب مدیریت شهری این شهر هر روز با ابهام و پیچیدگی بیشتر مواجه می شود.

در این میان، سکوت تامل برانگیز برخی از نهادهای متولی بر این ابهام و پیچیدگی افزوده و سئوالات بیشماری را در اذهان عمومی و به ویژه مردم شهر الوند ایجاد می کند.

در این میان نیز نوک تیز انتقادات و اظهار نظرهای این روزها، اعضای شورای شهر الوند را نشانه رفته است و با گذشت بیش از ماه ها از برکناری شهردار قبلی و انتخاب های مکرر سرپرست شهرداری شهر الوند، را بحث انگیز جلوه می دهند چراکه با برگزاری هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر و با روی کار آمدن شورای اسلامی پنجم در شهر الوند طی شهریورماه سال گذشته، انتظار می‌رفت تحولات مهمی در این شهر شکل بگیرد.

در شهریورماه سال گذشته و در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر و با دستور جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر، با اکثریت آراء مهتاب بهرامی به عنوان رئیس سال دوم دوره پنجم شورای اسلامی شهر الوند، علی قدمی بعنوان نائب رئیس و محمد عبدالله پور نیز به عنوان منشی هیأت رئیسه جدید شورای شهر الوند انتخاب شدند و آغاز کار شورای پنجم الوند در همان روزهای آغازین با حواشی هایی همراه بود.

در این بین، جعفر جوادی توسط فراکسیون ۴ نفره به‌ عنوان شهردار انتخاب شد که حاشیه هایی را به همراه داشت و با گذشت زمانی نه چندان زیاد، موضوع بازخریدی این شهردار از شهرداری و موضوعاتی در مورد مدرک تحصیلی وی عنوان شد؛ حاشیه های انتخاب جوادی به عنوان شهردار الوند تا جایی پیش رفت که استعفای وی در بهمن ماه سال گذشته کلید خورد و  با انتخاب اعضای شورای الوند عیوض ذاکری به‌ عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

داستان حاشیه های شهر الوند همچون کلافی سردرگم ادامه داشت و بعد از انتخاب عیوض ذاکری به عنوان سرپرست شهرداری الوند، زمزمه های رفتن وی به گوش شنیده شد و برکناری عیوض ذاکری به دلیل مشکلات قضایی و قانونی مطرح شد و این پیچیدگی و سردرگمی انتخاب شهردار، واکنش هایی را از سوی فعالان مجازی و رسانه های استان به همراه داشت و حتی برخی از جلسات شورا به صورت غیرعلنی برگزار شد.

گویا شهر الوند روی خوشی از این انتخاب ها نداشته و باید همچنان منتظر روی کارآمدن و انتخاب های بیشتر می بود تا مصطفی طاهرخانی (سوابق حراست در شهرداری) بعد از برکناری ذاکری، به‌ عنوان سرپرست شهرداری الوند انتخاب شود.

 اما در این میان سئوال اساسی که دغدغه و نگرانی مردم الوند را نیز فراهم آورده این است که برنده یا بازنده اصلی این کشمکش ها و سیاسی های کار چه کسی است؟ چه کسی جوابگوی این تعلل و تاخیر و خسارت های ناشی از آن در سالهای آینده خواهد بود؟

بعد از گذر از این حاشیه ها، پروژه بلوار آزادگان شهر الوند در ۱۲ خرداد ماه با حضور مصطفی طاهرخانی سرپرست شهرداری افتتاح می شود و پس از افتتاح نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت‌وگوهایی در خصوص ماندن بر تصدی شهرداری یا رفتن عنوان می کند.

 وی در این نشست عنوان می کند: «موضوع انتخاب شهردار در حوزه اختیارات شورای شهر است و نگاه و دیدگاه ما در این زمینه، خدمت به مردم است و اگر مردم صلاح بدانند در شهرداری خواهم ماند؛ کمتر از  مدت دوماه دو افتتاح را در شهر الوند خواهیم داشت و این مسیر را ادامه می دهیم و خود را وارد حاشیه نخواهم کرد» و جالب اینکه بعد از چند ساعت و بعد از این نشست و در 13 خردادماه معارفه شکور به عنوان سرپرست جدید شهرداری الوند برگزار می شود.

مهتاب بهرامی رئیس شورای اسلامی شهر الوند در آخرین گفتگوهایش و در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: آقای مصطفی طاهرخانی به عنوان سرپرست شهرداری الوند معرفی شده بود و از آنجایی که ماموریت ایشان به اتمام رسیده بود، ما به تغییر ایشان ناگریز بودیم؛ ما بعد از استعفای آقای جوادی و معرفی آقای طاهرخانی به عنوان سرپرست شهردار الوند، انتخاب شهردار را آغاز کردیم و ۳۰ نفر به عنوان تصدی شهرداری الوند کاندید شدند و با گذشت یک مرحله ۵۰ روزه، این افراد را آنالیز کردیم و آقای روح الله احمدزاده کرمانی را به علت سوابق مدیریت قبلی به عنوان سرپرست شهرداری الوند انتخاب کردیم.

وی ادامه می دهد: در گام نخست استانداری گزینه پیشنهادی آقای احمدزاده کرمانی را به علت دارا بودن مدرک تحصیلی ( با عنوان مدیریت صنعتی) نپذیرفت و البته با مکاتبه صورت گرفته با وزرات کشور، انتخاب احمدزاده کرمانی به عنوان سرپرست شهر الوند از سوی وزارت کشور تایید شد و در حال حاضر مرحله قانونی انتخاب شهردار الوند سپری می شود و ما امیدواریم که حکم ایشان به زودی صادر شود؛ از آنجایی که ماموریت آقای طاهرخانی به تمام رسیده بود و ایشان براساس قانون نمی توانست به عنوان سرپرست باشد، ما به ناچار تا زمان تعیین حکم و تعیین تکلیف شهردار، احمدزاده کرمانی را انتخاب کردیم و شورا نیز بر انتخاب خود اصرار کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر الوند بیان می کند: براساس قانون پیش بینی شده که شهرداری ها در صورت نبود شهردار می توانند از سرپرست در دو دوره سه ماه استفاده کنند و ما از این فرصت استفاده کردیم؛ در مدیریت شهری انتخاب شهردار، انتخاب سرپرست امری بدیهی است و در این بین، انجام کار مردم و خدمت به آنها مهم است؛ باوجود تغییر ضعف در مدیریت شهرداری ما سعی کردیم تا کار مردم را انجام دهیم و فعالیت شهر و شهرداری در حال حاضر پیگیری و انجام می شود.

بهرامی یادآور می شود: باوجود دارا بودن سابقه مدیریتی آقای احمدزاده کرمانی ما به هیچ عنوان پیش بینی نمی کردیم که انتخاب ایشان از سوی استانداری تایید نشود و پیش بینی ما تایید حکم آقای کرمانی بود چراکه وی از سوی وزارت خانه تایید شده است؛ در حال حاضر جریان استعلامات به جریان افتاده و نیازمند زمان است؛ آقای احمدزاده کرمانی تا سه ماه می توانند به عنوان سرپرست باشند و قطعا در این مدت وضعیت شهرداری تعیین تکلیف می شود و یا آقای موحدزاده کرمانی انتخاب می شوند و یا در صورت عدم تایید ایشان، ما شهردار جدید الوند را تعیین می کنیم.

حال بعد از کش و قوس‌ها و حاشیه های فراوان بر سرانتخاب شهردار الوند، این شهر همچنان بدون شهردار است و باید دید که حاشیه های انتخاب شهر الوند به راستی می تواند دردی از مشکلات مردم الوند را حل کند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.