مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد باغ‌های مادری کشور در خراسان رضوی قرار دارد که تولید نهال در این باغ ها به شکل مدرن و فنی انجام می‌شود.

باغ‌های مادری تولید نهال در خراسان رضوی به شکل مدرن و فنی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، سید هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پنج باغ مادری در کشور وجود دارد که ۲ باغ از این تعداد در استان خراسان رضوی واقع است.

وی با بیان اینکه یک باغ مادری دیگر نیز در این استان در مراحل آماده سازی قرار دارد تصریح کرد : در باغ‌های مادری تولید نهال به شکل مدرن و  فنی انجام می‌شود و تولیدات آن به سراسر کشور ارسال می‌گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:   ۲ باغ مادری در این استان بیش از ۶۰ هکتار وسعت دارد و با توجه به چیدمان و استاندارد کاشت درختان  در مجموع فضای مفید این باغ‌ها حدود ۲۰ هکتار است.

نقیبی با بیان اینکه درختان موجود در باغ‌های مادری از نظر سلامت تحت نظارت و کنترل دقیق قرار دارند افزود: آلودگی و بیماری در این باغات در حد صفر است و پایه‌های این درختان که شامل میوه‌های وارداتی و داخلی است به منظور تولید نهال مرغوب جداسازی می‌شود.

وی تصریح کرد : سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در ۹ نهالستان دارای مجوز استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.