کنسول 5 PlayStation می تواند یک نسل انقلابی برای کنسول ها باشد اما سوال این است که کنسول جدید PS5،  چه قدر می تواند متفاوت باشد؟ به لطف مارک کرنی ، معمار اصلی کنسول نسل بعد سونی، ما تایید می کنیم که سونی در مورد جانشین PS4 سخت در حال کار است.

تمام مشخصات، بازی‌ها، اخبار و شایعات در مورد Playstation 5 سونی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به سرعت داریم به پایان عمر کنسول PS4 (هر دو نسخه PS4 Slim و PS4 Pro )، نزدیک می شویم و همینطور هم اطلاعات بیشتر در مورد کنسول بعدی سونی آشکار می شود، اما هنوز اطلاعات خیلی زیادی از این کنسول درز نشده است، مثلا هنوز زمان عرضه و قیمت آن که مهم ترین اطلاعات هستند مشخص نیست.!

البته برای رسیدن به پاسخ این سوالات یک مقدار زود است و نسبت به گذشته  تصویر واضح تری از PS5 نسبت به سال قبل داشته ایم، سونی تصمیم گیری تاکتیکی را در سال جاری در E3 2019 جست و جو می کند در حالی که مایکروسافت مشغول نمایش پروژه Xbox Scarlett است ولی همانطور که مشخص است سونی همیشه با آرامش بیشتری در مورد کنسول های خود تصمیم می گیرد و احتمالا هر دو این کنسول ها طبق شایعات در سال 2020 منتشر خواهد شد.

اما حتی شایعات هم برای علاقه مندان سرگرم کننده و جالب است،  به همین دلیل ما همه چیزهایی را که ما می دانیم و نمی دانیم در مورد کنسول های آینده سونی و همچنین چند ویژگی که می تواند جالب باشد را با شما در میان می گذاریم.

انتظار می رود در PS5 بازی های Death Stranding و Ghost of Tsushima ترند شود و قطعا کنسول نسل بعدی با سخت افزار فعلی PS VR سازگار است ،قیمت PS4 و PS4 Pro در زمان عرضه 399 دلار / 349 دلار بود، اما ما انتظار داریم که PS5 هزینه بیشتری داشته باشد.

یک چیپ ست 8 هسته ای AMD مبتنی بر نسل سوم معماری Ryzen با یک پردازنده گرافیکی که بهترین بیت های خانواده GPU Radeon Navi را در اختیار دارد در PS5  کار خواهد شد؛ یک سیستم ذخیره سازی SSD ساخته شده برای هدف صوتی 3D؛ سازگاری پشتی با بازی PS4 و سخت افزار PSVR؛ پشتیبانی 8K تلویزیون همه این امکانات توسط PlayStation top-dog Mark Cerny، مردی که در حال ساخت PS4 است، نشان داده شده است و اکنون مسئول توسعه نسل بعدی کنسول است.

ظاهر کنسول در حد یک رمز و راز باقی مانده است، AMD یک و دو پانچ پردازنده گرافیکی توانایی ردیابی اشعه  تکنیک نورپردازی پیشرفته ای است که می تواند سطح غوطه وری در بازی های ویدئویی را به سطح بالاتری  برساند. این یک تکنیک هالیوود است که در عینک های CGI با مقیاس بزرگ استفاده می شود.

با پشتیبانی از تکنولوژی 8K در تلویزیون، بافت های تصویر و بازی بسیار دقیق تر می شود، خبر از وجود یک درایو SSD سفارشی برای این دستگاه هم می تواند طرفداران این کنسول را خوشنود کند،  فقط به این دلیل که بازی ها پیچیده تر می شوند، بدان معنا نیست که بارگیری آن ها نیز کندتر خواهند بود، برآورد شده است که SSD جدید 19 برابر سریعتر از روش های ذخیره سازی SSD گذشته است.

با توجه به یک موتور جدید صوتی که صدای فراگیر را ارائه می دهد، صدا به یک استاندارد جدید طلایی بر روی PS5 خواهد رسید، به ویژه اگر از هدفون استفاده می کنید. در حالی که جزئیات هنوز مشخص نیست، انتظار می رود چیزی شبیه به سیستم Dolby Atmos در آن تجربه کنیم.

کنسول نسل بعد سونی همچنین بهبود عملکرد بازی را بهبود می بخشد و به طور چشمگیری بهبود رندر گرافیکی را ارائه می دهد.

در بیانیه ای که از سوی سونی ارائه شده آمده است که: دو کلید واژه که برای آینده PlayStation  به کار برده می شود همه جانبه و"محرمانه نام دارد.

این شرکت همچنین اهمیت برنامه های ابر بازی خود را با PlayStation Now تقویت کرده و تا حدودی شگفت انگیزی قابلیت Remote Play خود را کمرنگ کرد و گفت که "تکامل" در آینده یک تجربه بازی بدون حاشیه را فراهم می کند.

پخش از راه دور در حال حاضر به عنوان بخشی از بسته PS4 در دسترس است و شما را قادر به پخش یک بازی مستقیم از کنسول به کامپیوتر، گوشی های هوشمند، تبلت و یا PS Vita دستی می کند، اما سونی می گوید که "به کارگیری آخرین فناوری های رایانه 5G" به آن اجازه می دهد که عملکرد PlayStation Now را بهبود ببخشد.

سونی همچنین نمایش نسخه پشتیبان از سیستم ذخیره سازی SSD سفارشی را نشان می دهد که در دستگاه نسل بعدی آن به کار گرفته خواهد شد و زمان بارگذاری فوق العاده سریع را برای بهبود تجربه ی کاربر در اختیار شما می گذارد.

از پشت دو قسمت اصلی پازل برای نمایش PS5 آشکار می شود؛ اول اینکه دستگاه نسل بعدی از یک پردازنده نسل سوم پردازنده AMD ریزوس 8 هسته ای ساخته شده با میکرو معماری 7n nanometer Zen 2 ، همراه با یک GPU سفارشی Radeon Navi قادر به ردیابی اشعه، و یک شگفت انگیز همکاری با مایکروسافت برای تقویت زیرساخت ابرهای پلی استیشن است.

سونی همچنین تایید کرده است که سازگاری PS5 با قابلیت فوق العاده قدرتمند به شما این امکان را می دهد که با بازی های PS4 بازی کنید .

با این حال، سونی همچنان در مورد برخی برنامه های خاص برای PS5 می گوید: تاریخ انتشار نسخه پلی استیشن 5 رمز و راز باقی می ماند اما قطعا در ماه های آینده اعلام خواهد شد، علاوه بر این، Kenichiro Yoshida رئیس سابق نیز قبلا تایید کرده است که این شرکت در مصاحبه ای با Financial Times در کنسول نسل بعدی چهار سال است سخت کار می کند.

در ماه مه، جان کدا، مدیر عامل شرکت Sony Interactive، به وال استریت جورنال خبر داد که پلی استیشن 5 تا اواخر سال 2021 منتشر نخواهد شد.

یکی از شایعات این است که PS5 میتواند با PS4، PS3، PS2 و PlayStation اصلی سازگار باشد ، به این معنی که library بازی می تواند به روزهای شکوهمند اواسط دهه 90 بازگردند.  همچنین حمایت PS VR را دارد، سونی همچنین تایید کرده است که بازیکنان PS5 با استفاده از این سازگاری قدرتمند، قادر به بازی آنلاین با بازیکنان PS4 خواهند بود. 

بدون هیچ گونه خبر رسمی در تاریخ انتشار PlayStation 5، بعید به نظر می آید که سونی در E3 2019 بخواهد خبر از معرفی این کنسول پرطرفدار بدهد.

بعضی تحلیلگران پیش بینی می کنند که تاریخ عرضه نسخه پلی استیشن 5 می تواند در حدود 2020 یا 2021 باشد، در حالی که دیگران می گویند

با این حال، Takahishi Mochizuki ، خبرنگار فناوری، در طول آخرین تماس تلفنی به سونی اعلام کرد که "هیچ نسل بعدی PlayStation [در طی 12 ماه آینده] عرضه نخواهد شد."

این بدان معناست که ما کنسول بعدی سونی را قبل از اواسط 2020 نخواهیم دید ، به هر حال ما هم امیدواریم هرچه زود تر شاهد این کنسول قدرتمند در بازار باشیو و سونی طرفداران خود را بیشتر از این منتظر نگذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.