همدان _شهردار همدان با تأکید بر اینکه شورای اجتماعی محلات، گامی برای ایجاد تحول اساسی در مدیریت شهری خواهد بود؛ اظهار کرد: 24 خردادماه امسال طی مراسمی شوراهای محله‌ای همراه با قرائت سوگندنامه به‌طور رسمی در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی شهر، کار خود را آغاز می‌کنند.

24 خرداد؛ آغاز به کار رسمی فعالیت شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دبیرخانه شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان؛ عباس صوفی گفت: شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات پس از گذشت روند قانونی کار، وضعیت عملیاتی به خود گرفته است تا با اجرای این طرح، روحی تازه را در کالبد مدیریت شهری، شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات به صورت آزمون در 4 محله شهر همدان با هدف مشارکت شهروندان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات راه‌اندازی شد که امید است این مهم، بسط و گسترش پیدا کند.

صوفی با بیان اینکه تشکیل شورای اجتماعی محله در محلات کوی شهید مدرس، جولان، محمدیه و کوثر مدنظر قرار گرفته است؛ افزود: دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات به عنوان سیاستگذار در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی شهر و دبیرخانه‌های عملیاتی نیز در مناطق و نواحی شهرداری همدان مستقر هستند.

شهردار با اشاره به برنامهریزی‌های آموزشی دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات، عنوان کرد: محوریت این آموزش‌ها شامل آشنایی با مبانی مدیریت شهری، دستورالعمل شوراهای اجتماعی محلات، کار گروهی، ارتباط موثر و برنامه‌ریزی محلی است که در 2 گروه کارکنان شهرداری و اعضای شورای‌های اجتماعی محلات پیش از آغاز به کار رسمی این شوراها، برگزار می‌شود.

صوفی بیان کرد: این امور نشان می‌دهد که بهترین حالت ممکن وضعیت این شورا در شناسایی بهتر مشکلات محله، انگیزه داوطلبانه بودن عضویت در شورا، اعتماد مردم به شهرداری، هم‌افزایی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان در محلات، هویت اجتماعی و احساس تعلق و برنامه‌های مرتبط با وضعیت محله است.

صوفی با اشاره به اهمیت شورای اجتماعی محله به عنوان نهادی تازه تأسیس از نظر رویکرد مشارکتی جدید و متفاوت؛ عنوان کرد: در این اقدام ارزشمند به دنبال تقویت جلب مشارکت‌های مردمی محله در راستای رویکرد نوین در مشارکت شهروندی با توجه به وضعیت شورای اجتماعی محلات هستیم که به دلیل شکل ساختاری، برنامه‌ها و مصوبات از الگوی نوینی تبعیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.