نتایج تحقیقات بر روی حدود ۸۶ هزار دانشجو در آمریکا نشان می‌دهد تعداد بسیار زیادی از آنان از معضل گرسنگی و بی‌خانمانی رنج می‌برند.

گرسنگی و بی‌خانمانی دو معضل بزرگ برای دانشجویان در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پدیده بی‌خانمانی به بحرانی در بین دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تبدیل شده است و دانشجویانی که جایی برای رفتن ندارند مجبورند ماه‌ها در خودروها یا روی نیمکت پارک‌ها بخوابند.

به موجب این گزارش، نتایج تازه‌ترین تحقیقات بر روی حدود ۸۶ هزار دانشجو که از پاییز گذشته توسط نهادی موسوم به مرکز امید برای دانشجویان و جوامع و عدالت در آمریکا صورت گرفته است نشان می‌دهد حدود ۱۸ درصد از دانشجویان رشته‌های فوق دیپلم و ۱۴ درصد از دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا خانه و سرپناهی ندارند و شب‌ها را در خودرو یا روی نیمکت پارک‌ها و اماکن عمومی سپری می‌کنند.

شمار دانشجویانی که می‌گویند شرایط سخت اسکان مانند مشکلات در پرداخت اجاره خانه را تجربه کرده‌اند، خیلی بالاتر است و ۶۰ درصد دانشجویان دوره فوق دیپلم و ۴۸ درصد در میان دانشجویان دوره چهار ساله کارشناسی برآورد می‌شود.

مدیر این مرکز تحقیقاتی می‌گوید: این افراد شاید در این مرحله کنار خیابان‌ها سکونت نداشته باشند ولی مکان ثابت و منظمی برای خوابیدن ندارند و مشکلات روحی و روانی ناشی از بی سرپناهی بر روند تحصیلی آن‌ها تاثیرمنفی بر جا می‌گذارد.

نتایج بررسی‌ها همچنین نشان داده است گرسنگی و بی‌خانمانی دو پدیده‌ای هستند که اغلب به صورت همزمان در میان دانشجویان مشاهده می‌شود. چنانچه ۳۹ درصداز دانشجویان دوره‌های فوق دیپلم و ۳۰ درصد دانشجویان دوره کارشناسی گفته‌اند به صورت همزمان ناامنی غذایی و ناامنی اسکان را در سال گذشته تجربه کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.