ایلام- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با وجود جنگل های زاگرس یکی از ذخائر ژنتیکی و متنوع کشور می باشد ۱۷درصد تنوع زیست محیطی در ایلام وجود دارد.

۱۷ درصد تنوع زیستی محیطی کشور در ایلام

به گزارش قدس آنلاین، سید اسدالله هاشمی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار داشت: طرح جامع مطالعات مناطق حفاظت شده کولک با  ۵۸ هزار هکتار، مانشت ۳۳ هزار و تنگه رازیانه با ۷۵ هزار هکتار  انجام شده که امسال در این راستا ۲ منطقه دینار کوه و کبیرکوه با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشارکت رسانه‌ها در بخش محیط زیست و حفظ این منبع خدادادی سبب جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های زیست محیطی در جامعه خواهد شد، افزود: ۱۴۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تحت مدیریت محیط زیست است و ۱۷ درصد تنوع زیست محیطی کشور مربوط به استان ایلام است.

هاشمی با اشاره به اینکه میانگین مناطق تحت مدیریت محیط در زیست کشور ۱۰ درصد است که این رقم در استان ۷/۱ دهم است که تلاش می‌شود امسال با برنامه‌ریزی برابر میانگین کشوری شود، یادآور شد: : استان ایلام فاقد پاسگاه محیط زیست است که تلاش می‌شود راه اندازی این مکان‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست در ردیف بودجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه انسانی پایش شبانه روزی صنایع موجود انحام خواهد گرفت و نمونه‌برداری از منابع زیستی استان «خاک، آب و هوا» پایش و بررسی خواهد شد، گفت: : شرکت پالایشگاه گاز ایلام یکی از صنایع آلاینده انسانی است که به دلیل رعایت نکردن ضوابط محیط زیستی ناشی از انتشار آلاینده‌ها در لیست آلاینده‌های استانی قرار گرفته است.

مدیرکل  حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: ۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان فعال است که در صورت ورود گرد و غبار به به صورت آنلاین داده‌ها و شاخص ها دریافت و توسط کارشناسان تحلیل می شود.

هاشمی با اشاره به ۵۷ محیط بانی در استان وجود دارد، تأکید کرد: هرکدام از این افراد مسوولیت حفاظت ۲/۵ هکتار را بر عهده دارند و این یعنی خلع نیروی انسانی در حوزه محیط بانی در استان وجود دارد.

 وی در پاسخ به خبرنگار ما، درخصوص حمایت از گروهها مردم نهاد که بصورت خود جوش اقدام به پاکسازی محیط زیست و منابع طبیعی می نمایند، عنوان کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا هرگونه حمایت مادی و معنوی از جمله در اختیار گذاشتن  ماشین آلات جهت جابجای و حمل در اختیار گروهای مردم نهاد بگذارد. /انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.