اگر پول جشن تولد ملکه را بدهی می‌توانی به جشن بیایی و در قبال آن خوشحال باشی که به جشن تولد ملکه دعوت شده‌ای و اجازه خواهی یافت اسم برند شرکت در این جشن آورده شود.

اول دُنگ‌تان را بپردازید بعد وارد جشن ملکه شوید

قدس آنلاین: درحالی جشن ملی انگلیس  روز ۱۳ ژوئن مصادف با ۲۳ خرداد برگزار می شود که این جشن ملی به بهانه یک رویداد مهم و سراسری در این کشور پایه گذاری نشده، بلکه انگلیسی‌ها ترجیح داده‌اند سالروز تولد ملکه الیزابت را به عنوان جشن ملی اعلام کنند. جشنی که هر ساله با ریخت و پاش زیادی برگزار می شود و تقریبا تمامی سران یا نمایندگان کشورها در این جشن حضور می‌یابند. اما آنچه امسال این جشن ملی را در مرکز توجهات قرار داده و در رسانه‌های کشور ما هم بازتاب زیادی داشته است، ارسال ایمیلی به فعالان اقتصادی و شرکت‌های ایرانی و دعوت از آن‌ها برای شرکت در این جشن با پرداخت هزینه تولد از سمت آنان است.

البته تولد ملکه الیزابت در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) است اما مراسم رسمی تولد تحت عنوان روز ملی، به صورت قراردادی تعیین و با فاصله یک ماه برگزار می‌شود. گویا در این ایمیل عنوان شده که شرکت‌های ایرانی می توانند با پرداخت هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ پوند در این جشن شرکت کنند و افتخار شرفیابی به جشن تولد ملکه را بیایند! البته هر ساله برخی از مقامات و افراد مطرح کشورمان به این جشن تولد دعوت می‌شدند اما چیزی که باعث شده جشن ملکه به صدر اخبار بیاید، گرفتن هزینه حضور در جشن تولد از خود مهمانان است.

دعوت شدگان به جشن تولد چون مفتخر به دریافت این ایمیل از سوی سفارت انگلیس شده‌اند باید هزینه جشن را خودشان بپردازند اما آنچه که سفیر انگلیس در کشورمان برای توجیه این اقدام عجیب مطرح کرده، این است که  پول مالیات دهندگان انگلیسی نباید در ایران هزینه شود اما مهمانان ایرانی خودشان می‌توانند پول جشن تولد را بپردازند تا شانس حضور به جشن تولد را بیابند. این بدین معناست که اگر پول جشن تولد ملکه را بدهی می‌توانی به جشن بیایی و در قبال آن خوشحال باشی که به جشن تولد ملکه دعوت شده‌ای و اجازه خواهی یافت اسم برند شرکت در این جشن آورده شود.

این اقدام نوعی تحقیر و کوچک شمردن مهمانان ایرانی است زیرا ملکه حتی نخواسته هزینه جشن را بدهد و آداب ابتدایی روابط دیپلماتیک را نادیده گرفته است. می‌توان تفاوت در نوع نگاه انگلیسی ها نسبت به ایران با سایر کشورها همچون آمریکا را در اینجا یافت که مراسم استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همسر وی در سفر اخیرشان به انگلیس با تشریفات زیاد و تبلیغات پر سر و صدای آن برگزار می‌شود اما وقتی که نوبت به مهمان نوازی انگلیسی‌ها در قبال مهمانان ایرانی‌شان می‌رسد باید هزینه حضور را خود ایرانی‌ها به یُمن دعوت شدن در جشن تولد بپردازند. گویا انگلیسی‌ها هنوز خصلت استعمارگری خود را فراموش نکرده‌اند و از تاریخ درس نگرفته‌اند.

با حاشیه های که برای این نوع دعوت به مراسم جشن بر پا شد، بسیاری از نمایندگان نیز روز گذشته ( سه شنبه) در صحن علنی مجلس به آن پرداختند و انتقادات تندی به این موضوع وارد کردند. علیرضا سلیمی نماینده مجلس، از اینکه سفارتخانه انگلیس یک روز مراسم افطاری می‌گیرد و روز دیگر پارتی مختلط برگزار می‌کند، انتقاد کرد و خواستار رسیدگی مجلس به این موضوع شد. سید حسینی نقوی حسینی نیز این اقدام را حرکتی سخیف در سطح دیپلماسی تهران و لندن دانست و گفت: انگلیسی‌ها باید توضیح دهند چطور به خود اجازه می‌دهند در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و انگلیسی‌ها هم بخشی از پازل غرب علیه تهران هستند از شرکت‌های ایرانی که در این تحریم‌ها متضرر شده‌اند برای برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس کمک جمع‌آوری کند.

پس از واکنش های نمایندگان و کشانده شدن موضوع دعوتنامه به مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رسیدگی کمیسیون امنیت ملی درباره داستان دعوت سفارت برای مراسم جشن تولد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.