معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از پاسخ مسؤولان مدرسه مختلط در مشهد برای رفع اختلاط خبر داد و مدیرکل آموزش‌وپرورش نیز اعلام کرد از سال آینده تحصیلی این مدرسه در تمام مقاطع تفکیک می‌شود.

مدرسه بین‌المللی مختلط در مشهد تفکیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، ۴ روز قبل گزارشی از یک مدرسه بین‌المللی مختلط در مشهد با عنوان «مدرسه‌ای مختلط در مشهد» منتشر شد که واکنش‌های رسانه‌ای زیادی را برانگیخت.

فرافکنی نسبت به اختلاط و بی‌حجابی در مدرسه

اولین عکس‌العمل مسؤولان آموزش‌وپرورش چه در اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و حتی وزارت آموزش‌وپرورش، فرافکنی و در بعضی موارد تناقض‌گویی بود، به‌طوری که معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها ادعا کرد این اختلاط جنسیتی در مدرسه مذکور در سطح نوآموزان دوره پیش‌دبستانی بوده است!

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز ۲۴ ساعت بعد از انتشار گزارش مذکور، در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها اینطور گفت: با توجه به تفاوت‌های فرهنگی دانش‌آموزان این مدرسه با سایر مدارس شهر مشهد، برخی مسائل در مورد حجاب و پوشش دانش‌آموزان دختر در این مدرسه دچار خلل بود که چند ماه پیش این موارد تذکر داده و اصلاح شد.

حساسیت این موضوع  آن هم در شهر مذهبی مشهد اما تا حدی بود که باعث شد بالاخره این گزارش و موج رسانه‌ای ایجاد شده، نتیجه دهد و مسؤولان ضمن اذعان به این موضوع، به‌جای تکذیب و انکار، اقدام موثری انجام دهند.

فرافکنی و اقدام رسانه‌ای، جای خود را به‌ اقدام مسؤولانه داد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این باره به خبرنگار فارس گفت: تمامی مقاطع مدرسه بین‌المللی مختلط در مشهد، از سال آینده به‌ طور کامل تفکیک می‌شوند.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه دانش‌آموزان این مدرسه 100 نفر هستند، اظهار کرد: تفکیک دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح نیز انجام می‌شود، اما هنوز در یک فضا و محیط هستند و قطعا برای سال آینده این تفکیک به صورت کامل انجام می‌شود.

مسؤولان مدرسه به‌ صورت کتبی از رفع مشکل خبر دادند

معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: بعد از گزارش خبرگزاری فارس درباره اختلاط و بی‌حجابی در مدرسه بین‌المللی، مسؤولان مدرسه که پیش از این به‌طور شفاهی، تذکرات ما را پاسخ و تعهد به‌رفع مشکل می‌دادند، نسبت به‌ موضوع واکنش نشان دادند و به‌صورت مکتوب به اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نامه و تعهد دادند که این موضوع رفع شده است‌.

حسین شادکام افزود: البته با توجه به اینکه هم‌اکنون فصل امتحانات مدرسه است، نمی‌توان این ادعا را راستی‌آزمایی کرد و صحت این تعهد، سال تحصیلی آینده (مهرماه) مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پیگیری‌های مختلفی برای رفع این مشکل در جریان است و تا حصول نتیجه ادامه دارد، البته چون مجوز مدارس بین‌المللی از طریق شورای عالی آموزش‌وپرورش صادر می‌شود، ما در سطح استان موارد و تخلفات را گزارش می‌کنیم و برخورد باید از طریق آنجا انجام شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.