استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما هنوز بعد از ۴۰ سال نتوانسته‌ایم نشاط اجتماعی اسلامی را تعریف کنیم، افزود: باید شرایط را بپذیریم و بر این اساس رفتار و فعالیت داشته باشیم.

پس از 40 سال، هنوز نتوانسته‌ایم نشاط اجتماعی اسلامی را تعریف کنیم
 
به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی امروز در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت در استانداری خراسان رضوی بیان کرد: شایسته مشهد و قم این است که میزبانی خوبی در دهه کرامت داشته باشد. وجود این دو بارگاه در مشهد و قم، با هم وظیفه ما را در خدمت به زائرین و مجاورین و شهروندان دوچندان می‌کند که به‌خوبی وظایف میزبانی خود را عمل کنیم. این‌ها نه تنها بزرگان ما بلکه بزرگان تمام جهان هستند. به همین جهت ضروری است موفق شویم این بزرگان را بشناسیم و به عالمیان بشناسانیم.
وی گفت: باید سیره این بزرگان را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم. دهه کرامت، دهه کرامت ارزش‌هاست وگرنه اهل بیت(ع) به تکریم ما نیازمند نیستند. این ما هستیم که کرامت این بزرگان را نیازمندیم. انگیزه و هدف برگزاری مناسبت‌های مذهبی هم همین است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی برخاسته از درد دین و درد اجتماعی ماست. جوانان ما عاشق و تشنه و البته بی‌اطلاع از معارف اهل بیت(ع) هستند و ما وظیفه داریم که به معرفی این معارف بپردازیم. نیاز است جوانان ما بدانند که بزرگان دینی ما دین را در زندگی خود پیاده کردند و صرفا نماز خواندن و رفتار زاهدانه نداشته‌اند. اگر ما در این زمینه موفق به فعالیت شدیم، به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد در هم آمیخته است، گفت: امیر مؤمنان(ع) در فرمایشات خود به مالک‌اشتر سخنانی می‌گوید که امروز اقتصاددانان و جامعه‌شناسان به آن رسیده‌اند. اگر ما در این مناسبات مذهبی به عمل و تولید محتوا اهتمام داشته باشیم، موفق خواهیم بود. به همین جهت دهه کرامت می‌تواند فرصتی باشد که این معارف را به مردم انتقال دهیم.
رزم‌حسینی گفت: خراسان رضوی و قم رتبه خوبی در آسیب‌های اجتماعی ندارند. ما در گام دوم انقلاب باید به گونه‌ای عمل کنیم که همان موفقیت‌های گام اول ادامه داشته باشد. در گام اول جوانان ما تمام هستی خود را در دفاع مقدس گذاشتند؛ چرا حالا چنین کاری نمی‌کنیم؟ ما که نمی‌خواهیم خود را فریب دهیم. ما مسئول دین و دنیای مردم هستیم.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما انقلاب کردیم که مردم متمکن و متدین داشته باشیم. ما هنوز بعد از ۴۰ سال نتوانسته‌ایم نشاط اجتماعی اسلامی را تعریف کنیم. ما باید شرایط را بپذیریم و بر این اساس رفتار و فعالیت داشته باشیم.
وی گفت: لازم است تا هیئت نظارتی در فعالیت‌های دهه کرامت تشکیل شود که آثار کار ستاد برگزاری را در بین مردم گزارش دهد و یک سنجش میدانی داشته باشد. باید به جایی برسیم که مناسبت‌های مذهبی ما از جمله دهه کرامت همانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم آسیب‌های اجتماعی ما را کاهش دهد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.