پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماده «رمینرالیزه کننده» و ضد پوسیدگی دندان طراحی و تولید کردند.

پژوهشگران مشهدی ماده ضد پوسیدگی دندان تولید کردند

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این ماده در راستای مأموریت این دانشگاه با هدف ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه طراحی و تولید شده و در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شده است.

بنا بر این گزارش، ماده یاد شده به همت دکتر "حسین باقری و دکتر عبدالرسول رنگرزی" از اعضای هیأت علمی مراکز تحقیقات مواد دندانی و دندانپزشکی و دکتر "فرامرزی و دکتر حجت پناه" عضو این تیم تحقیقاتی تولید شده است.

در این گزارش آمده است: کازئین فسفو پپتید با مهار کلسیم فسفات در ph غیر اسیدی و اتصال به پلاک دندانی به عنوان منبعی فوق اشباع از کلسیم فسفات منجر به کاهش دمینرالیزاسیون دندان‌ها در زمان ایجاد پلاک پوسیدگی زا می‌شود.

وجود این ماده استراتژیک در محصولات خوراکی مانند آدامس و محصولات بهداشتی مرتبط با دهان از جمله خمیردندان‌های ساخت داخل کشور می‌تواند نقش مهمی در کاهش قیمت محصولات حاوی این ماده و افزایش قدرت رقابتی خمیردندان‌های ساخت ایران با محصولات مشابه خارجی و بهره مندی عموم مردم کشورمان از این کالای مؤثر و ارتقای عدالت در حوزه سلامت ایفا کند همچنین این ماده قابلیت صادرات با ارزش افزوده بالا را نیز دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.