نیروهای آزادی و تغییر سودان اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی اعتصاب و نافرمانی مدنی را متوقف می کنند. شورای نظامی نیز به دنبال این اقدام قول داده که زندانیان سیاسی را آزاد کند.

 توقف نافرمانی مدنی در سودان و آزادی زندانیان سیاسی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیروهای آزادی و تغییر در سودان اعلام کردند که توقف نافرمانی مدنی و لغو اعتصاب سیاسی از چهارشنبه آینده و تا اطلاع ثانوی آغاز می شود، با تاکید بر اینکه آنها تا زمان انتقال قدرت به غیرنظامیان به کار خود ادامه می دهند.

این نیروها طی بیانیه ای اعلام کردند که نافرمانی مدنی به طور چشمگیری موفق شده و این نقطه عطفی در این روند به شمار می رود.

از سوی دیگر نماینده اتیوپی به سودان اعلام کرد که طرف های سودانی توافق کرده اند که به مذاکرات پیرامون تشکیل شورای حاکمیتی بر اساس توافقات قبلی خود ادامه دهند.

وی همچنین اشاره کرد که شورای نظامی موافقت کرده که برای جلب اطمینان، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

در ارتباط با همین موضوع، سازمان ملل متحد اعلام کرد که روز سه شنبه و با نگرانی عمیق ،تحولات در خارطوم پایتخت سودان را پیگیری می کند. این سازمان همچنین از شورای نظامی خواست تا از اعمال زور بیش از حد به غیرنظامیان خودداری کنند.

همچنین استیفان دوغریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در ستاد سازمان ملل در نیویورک یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

وی در این کنفرانس تاکید کرد که می خواهیم هرچه زودتر زور و فشار از روی غیرنظامیان در سودان برداشته شود و همچنین از نیروهای مربوطه درخواست می کنیم که از دستگیری غیرنظامیانی که نقش مهمی در روند مذاکرات میان مخالفان و شورای نظامی داشته اند خودداری کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.