کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دمای هوا که از دیروز در مناطق مختلف این استان آغاز شده تا روزهای ابتدایی هفته آینده تداوم دارد و طی این مدت بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری خراسان رضوی به ۴۰ درجه و بالاتر خواهد رسید.

دمای هوا در مناطق گرمسیر خراسان رضوی به ۴۰ درجه می رسد

به گزارش قدس آنلاین، فریدون سنگچولی افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۳۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که به تدریج افزایش یافته و در روز یکشنبه هفته آینده به ۳۷ درجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در مناطق گرمسیری استان خراسان رضوی مانند شهرستانهای سبزوار، گناباد، تایباد، مه ولات، بردسکن و سرخس طی این مدت بیشینه دمای هوا به ۴۰ درجه و بالاتر نیز خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت وزش باد به نسبت شدید در خراسان رضوی به ویژه در نواحی جنوبی و جنوب شرقی استان رخ خواهد داد.

سنگچولی افزود: از عصر جمعه تا پایان روز شنبه نیز بارشهای خفیف باران همراه با افزایش ابر به ویژه برای نوار شمالی استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: فریمان با کمینه دمای هوای شش درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در تربت حیدریه با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت رخ داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.