خراسان شمالی- معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم طی سال گذشته خبر داد.

اعتبارات مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم ۷۷درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: بر اساس پیگیری های سال گذشته، مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم اختصاص یافت که شاهد رشد ۷۷ درصدی اعتبارات نسبت به مدت مشابه بوده ایم.

مستوفیان افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم یکی از مهم ترین آثار استان است و در حال حاضر با وجود موزه مردم شناسی در این مجموعه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای مسافران و علاقه مندان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی و موزه اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم در سال ۹۸ راه اندازی و بازگشایی خواهد شد، گفت: طی سال گذشته پیگیری های لازم جهت جذب اعتبارات مورد نیاز به منظور مرمت اثر، تهیه طرح مطالعات محتوای موزه، تهیه طرح مرمت و مقاوم سازی و تجهیز و موزه آرایی انجام گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با انجام مطالعات تکمیلی جهت بروز رسانی طرح محتوایی موزه ها و مرمت و ساماندهی هر ۲ اثر عمارت و آیینه خانه و محیط پیرامون می توان شرایط مطلوبی را برای حضور گردشگران و اجرای رویدادهای فرهنگی-هنری در مرکز استان را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، اقدامات اجرایی به منظور راه اندازی و بازگشایی موزه باستان شناسی در عمارت و موزه اسناد و نسخ خطی در آیینه خانه مفخم در دست اجرا است، گفت: با جذب اعتبارات مورد نیاز در سال ۹۷ اقدامات مطالعاتی و اجرایی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم با پیشرفت مناسب توسط اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.