در حال حاضر سامسونگ S10 5G و OnePlus 7 Pro 5G و مقدار کمی از گوشی های هوشمند دیگر، اولین گوشی های 5G موجود هستند.

10 برتری و ویژگی نسل جدید اینترنت 5G بر 4G

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در کنار این اسمارت فون های جدید به سمتی خواهیم رفت که اولین شبکه های 5G فعال می شوند.

اگر شما در مکانی که 5G در دسترس است زندگی می کنید، ارزش آن را دارد که این نسل از اینترنت را دریافت کنید، زیرا خیلی سریعتر از 4G بوده و تاخیر کمتر و اتصالات سریع از مزایای آن است.

این نسل بعدی از فناوری های تلفن همراه است که در گذشته به لطف بارگیری سریع تر، جریان صاف تر و بیشتر از 4G پشتیبانی می کند، اما فقط سرعت از ویژگی های آن نیست ، بلکه تمام موارد جدیدی را که در 4G امکان پذیر یا عملی نیست، انجام می دهد.

اینترنت نسل پنجم 5G قابلیت های زیادی دارد که در پایین به 10 تا از آن ها اشاره می کنیم.

Huawei می تواند اولین تلویزیون 5G 8K جهان را راه اندازی کند

1.جریان ویدئو 8K در اینترنت نسل پنجم

جریان 4K ویدیو به اینترنت قوی تر از 4G معمولا نیاز ندارد با این حال، با استفاده از 5G، باید یک جهش غول پیکر به جلو و جریان ویدئو با کیفیت 8K داشته باشید.

این یک نمونه واضح از مزایای ارائه شده توسط سرعت بیشتر 5G است، به دلیل اینکه داده ها می توانند سریعتر انتقال داده شوند، امکان انتقال بیشتر در یک زمان مشابه وجود دارد، به این معنی که شما می توانید کیفیت بسیار بالاتری را در اختیار داشته باشید و با سرعت قابل توجه و به آسانی فیلم ها را پخش کنید.

مطمئنا، ما هنوز تلفن ها یا حتی تلویزیون هایی نداریم که بتوانند از این مزیت استفاده کنند، اما ما انتظار داریم که به زودی این تکنولوژی  آماده شود. در حقیقت، Huawei قبلا برنامه های تلویزیونی 8K 5G را اعلام کرده است.

اینترنت 5G سرعت دانلود را بسیار سریع تر می کند.

2 .سرعت دانلود بیشتر

علاوه بر پخش ویدئو با رزولوشن بالاتر، شما قادر خواهید بود تا فایل های 5 گیگابایتی را بسیار سریعتر دانلود کنید، که باعث می شود فیلم های 8K بیشتر قابل دانلود باشند. از لحاظ فنی، شما می توانید آنها را با یک اتصال 4G یا حتی 3G دانلود کنید، اما بسیار آهسته تر خواهد بود.

علاوه بر این، سرعت فوق العاده 5G، باعث می شود هر گزینه ای پایدارتر باشد، که می تواند به معنای بازی و برنامه های بزرگتر با گرافیک بهتر و ویژگی های بیشتر باشد. 

5G همراه با Google Stadia می تواند به شما اجازه پخش هر بازی در هر مکانی را بدهد.

3.انجام بدون تاخیره بازی آنلاین با کیفیت کنسول

بازی آنلاین در بیش از یک شبکه تلفن همراه همیشه ایده آل نیست  نه فقط به دلیل سرعت، بلکه زمان تأخیر زیاد می شود. Latency زمانی است که شبکه برای جواب دادن به یک درخواست نیاز دارد و باید با 5G بسیار سریعتر باشد.

این بدان معنی است  که یک دستور هنگام وارد کردن در یک بازی فورا اتفاق می افتد، بنابراین شما اهداف حیاتی را به دلیل تاخیر زیاد از دست نخواهید داد.

خود بازی های آنلاین می توانند دقیق تر و به کیفیت کنسول نزدیک تر شوند، زیرا سرعت شبکه های بالاتر کمک می کند تا با چندین بازیکن در این جهان مقابله کنیم.

5G توان رسیدگی به بار سنگین بازی های آنلاین را به راحتی دارد و می تواند بازی ها را با کم ترین پینگ ممکن اجرا کند، این همان چیزی است که گوگل Stadia قرار است انجام دهد و 5G می تواند فناوری VR موبایل را به سطح بالاتری منتقل کند.

4. پیشرفت در فناوری بازی VR

5g میتواند کمک شایانی به فناوری VR  کند و محدودیت ها را تا حد زیادی از بین ببرد، ما فقط به بازی های کنسول با کیفیت نگاه نخواهیم کرد، اما به طور بالقوه همچنین بازی های VR را فراتر از آنچه که از افکار Google یا حتی  PlayStation VR هست می توانیم داشته باشیم، در گوشی یا حتی یک هدست با هیچ قابلیت های محاسباتی واقعی ساخته شده.

5G و VR می توانند به شما نزدیک تر شود

5. رویدادهای زنده در فناوری VR

نزدیک شدن به رویدادهای ورزشی و کنسرت ها از طریق VR، یک مفهوم کاملا جدید نیست، اما هنوز هم دسترسی به آن بسیار سخت است و معمولا برای دستیابی به یک اتصال اینترنتی سریع دارد. با این حال، با 5G شما باید قادر به اتصال هدست تلفن همراه VR و صندلی ردیف جلو در هر کجا که می خواهید باشید.

جریان مستقیم در VR بسیار جذاب است و 5G می تواند این فناوری را به یک روش کاملا جدید در زندگی تبدیل کند.

با 5G رویدادهای بزرگ در جهان را به راحتی تماشا کنید

6. پخش زنده رویدادها در سراسر جهان

این ویژگی فقط در مورد تلفن های همراه نیست 5G همچنین می تواند رویدادهای زنده را در تلویزیون پخش کند، با استفاده از تکنولوژی پخش فعلی شرکت ها با سرعت پایین یا تجهیزات عظیم مانند کامیون های پخش آن ها محدود می شود.

با 5G، سرعت و قابلیت حمل تجهیزات می تواند به طور گسترده ای افزایش یابد، به این معنی که برای پخش بیشتر ، قابل قبول و مقرون به صرفه خواهد بود. ناگهان شما ممکن است قادر به تماشای هر بازی فوتبال باشید در حالیکه پخش یک رویداد زنده دیگر نیز برای شما مهم باشد با اینترنت نسل پنجم به راحتی می توانید از آن هم با خبر شوید.

Red Bee Media، یک شرکت خدمات پخش، استدلال کرده است که این توانایی برای پخش بیشتر رویدادهای زنده، به شرکت های سنتی کمک می کند تا با سرویس های درخواستی اینترنتی رقابت کنند.

7. برقراری تماس هولوگرافی

شما قبلا  هم می توانستید تماس های ویدئویی ایجاد کنید، اما اکنون با 5G می توانید تماس های هولوگرفی نیز بگیرید.

تکنولوژی های بیشتری وجود دارد که فقط از 5G به کار رفته است و جهان را هر روز کوچکتر می کند، امیدواریم این تکنولوژی ها مردم را به یک دیگر نزدیکتر کند.

آماده شدن برای آینده پیشرفته

8. پیشرفت تکنولوژی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یک تکنولوژی است که طی چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم، اما هنوز در مراحل اولیه قرار دارد که 5G می تواند به پیشرفت آن سرعت دهد.

با سرعت بالا و تاخیر کم ارائه شده، قادر خواهد بود که واقعیت را در راه های بزرگتر از آنچه که در 4G امکان پذیر است افزایش دهد. در آینده شما حتی ممکن است آگهی های بیلبورد کاملا شخصی را که از طریق شیشه جلو اتومبیل یا عینک هوشمند شما طراحی شده است، مشاهده کنید.

در مورد صحبت کردن از اتومبیل، 5G به طور بالقوه می تواند ویژگی هایی مانند دستورالعمل های ناوبری در جاده ها را در هنگام مشاهده از طریق شیشه هوشمند فعال کند. اینها فقط دو نمونه هستند، اما قابلیت AR به وضوح  خیلی بیشتر از چیزی مانند Pokémon Go است.

9. کمک به پیشرفت اتومبیل های خودران

5G می تواند کلیدی برای ساخت اتومبیل های خودران باشد، آنها باید بتوانند به سرعت داده ها از اتومبیل های دیگر، جاده های هوشمند و موارد دیگر، که نیاز به یک شبکه سریع، تاخیر کم، پهنای باند زیاد و قابلیت اطمینان بالا دارند، ارسال و دریافت کند که 5G می تواند از عهده آن برآید.

همانطور که در Ordnance Survey توضیح داده شد؛ تقریبا چیزی نزدیک به سرعت نور برای اتومبیل های خودران لازم است تا برای اینکه اگر اتفاق ناگواری افتاد، ماشین باید بلافاصله متوقف شود به همین دلیل سیگنال های 5G با فرکانس بالا برای این امر ضروری است.

10. خانه ها و شهرهای هوشمند تر

یکی از چیزهایی که سرعت و پهنای باند 5G واقعا می تواند به آن کمک کند در خانه داری و زندگی روز مره در فعالیت های شهری است. اگرچه ما در حال حاضر شاهد آغاز این موضوع هستیم، اما همه چیز از ترموستات هوشمند تا چراغ های هوشمند که در خانه های مردم ظاهر می شود شروع خواهد شد، 5G باید ظرفیت مورد نیاز برای ایجاد هر خانه به زندگی هوشمند  را داشته باشید.

فقط هم خانه ها نیست، ما باید شهرهای هوشمند را با طراحی 5G ببینیم. این به معنای شهرهایی است که توانایی نظارت بر آلودگی، ترافیک، جریان عابر پیاده، مصرف انرژی و بیشتر را در زمان واقعی دارند.

این ویژگی به نوبه خود می تواند استفاده از منابع و هزینه ها را کاهش دهد، به عنوان مثال  چراغ های خیابانی که هیچ کس در اطراف آن نیست به صورت خودکار خاموش و یا کم نور شود، در نتیجه مصرف انرژی هم کاهش می یابد .

امیدواریم اینترنت نسل پنجم هرچه سریع تر فراگیر شود تا بتوان از ویژگی ها بی نظیر آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.